Gå til innhold

Microgynon P-piller,er d noen som bruker det nå eller som har brukt d før?

Anbefalte innlegg

Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥
Skrevet

Hvilke symptomer fikk dere?

Ble dere kvalm av tablettene? Andre symptomer?

Jeg startet på disse p-pillene på søndag kveld.Jeg har siden i går blitt kvalm hvis jeg har spist bare litt for mye.D er IKKE snakk om at jeg strapper i meg haugevis av mat,langt ifra! Spiser egentlig ganske lite.Til og med i natt når jeg spiste bare en banan fordi jeg ble småsulten,ble jeg småkvalm før jeg var ferdig med den! Spiste bare en kvart banan!

I dag spiste vi sein middag,ca klokka 18,da spiste vi joikaboller,poteter og grønsaker.Det var kjempegodt,men ble helt brått mett,og dermed småkvalm.Har vært småkvalm siden.Det er ikke sånn at jeg tror jeg holder på å spy altså,bare småkvalm.

Det kan være enten omgangsykegreier (håper inderlig ikke det!) selv om ingen her har hatt det enda,eller så kan d være pga at jeg har ikke fått gått skikkelig på do siden lørdag(og fram til da har jeg vært veldig heldig å fått gått på do hver dag i flere dager,d er jeg ikke vant til!) eller så kan d være p-pillene kansje..Er jo et symptom da,men har aldri vært plaget av d av p-piller før! Har gått på 2 forskjellige sorter før,yasmin sist gang,og det er lenge siden,3 1/2 år siden jeg sluttet med dem.

Hvilke symptomer har dere fått av mikrogynon??

Forresten,hvordan er d med sexlysten når man går på dem? Jeg har ikke fått testet d ut enda,for har jo akurat hatt mensen.Heldigvis blødde jeg mye mindre allerede,trodde ikke man merket d så fort etter at man begynner på p-piller.Trodde ikke man merket slikt før neste mnd!

Fortsetter under...

Skrevet

fikk utslett på magen, ble oppblåst og blødde i fre uker i strekk, men jeg var da allergisk mot dem.. gikk på dem i tre mnd og var da singel, å vet ikke ang sex lyst

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ingen symptomer i det hele tatt. Ingen vektoppgang, ingen svekket sexlyst, regelmessig mens - men den utsetter jeg alltid. Blør nesten ikke når jeg først har mensen.

Du får lese pakningsvedlegget da, så ser du mulige bivirkninger.

Skrevet

Har brukt den i flere år og har ikke hatt noen plager av denne.

Eneste bivirkning er at jeg gikk fra C cup til dobbel G. Går tilbake når slutter på den( når planlegger baby:) ) men er nå på D etter å ha startet på første brettet igjen. Absolutt å anbefale istedet for plastikk operasjon : D

Også har de epilepstiske anfallene gått fra å vare ca en time til "bare" 20 minutter.

Skrevet

Fikk sinnsyk hodepine.

Skrevet

noggie : Håper virkelig det hjelper slik på mine bryster også..:0).Jeg har også c cup( 75c) og vil ha større:)).Blir vel hardere også,ikke bare større??

Jeg har også epilepsi,har veldig sjelden anfall heldigvis,har hatt bare 2,13 mnd mellom dem og 8 år siden sist! Jeg fikk beskjed av legen nå når jeg begynte på disse p-pillene å ta større dose,før tok jeg 1 om morgenen og 1 om kvelden,100 mg til sammen,nå må jeg ta 1 om morgenen og 2 om kvelden,dvs 150 mg! Måtte du også gå opp i dose noggie??

Jeg forstod ikke hva du mente med at du gikk fra å ha epileptisk anfall i 1 time til bare 20 minutter!?? Har du sånne voldsomme anfall,serieanfall eller noe? Jeg har besvimt begge gangene,eller falt bort da..Ble svimmel og dårlig.

Annonse

Skrevet

Merket ikke noe

Skrevet

Hei Tansan.

Puppene kjennes ut som før, bare i større størrelse.Er jo ikke bare huden som vokser så de blir hengepupper, men faste som alltid har vært. Får håpe du får samme bivirkning da :)

Hadde før anfall i opptil 1 t( vet det er lenge, rekord er 6 timer.Farligste tiden å bli syk på i Norge er den sommern du fyller 16.( går fra barneavd. til voksenavd.) Ble sendt fra sykehus til sykehus og endte opp med hukommelsestap og ødelagt korttidsminne)).Nå er de stort sett på 20 min, 4-7 ganger i uka. Kramper, øyne "forsvinner", talevansker etc. Er bevisst på den måten at kan delvis holde kontakt og vet stort sett hva som skjer men husker ingenting av det etterpå. Skjønner at det har vært anfall da det liksom er et " tomrom" av tid. Litt vanskelig å beskrive helt hvordan de er. Noen ganger er de oppfølgningsanfall/ serieanfall. Vet bør bruke Stesolid mer, men blir da borte/ besvimer og føler meg helt j... etterpå, så har satt grensen på ca 30 min.,etter det settes den.

Behøvde ikke gå opp noen dose da begynte på den. Hvorfor måtte du det? bruker Trileptal( 1500mg).

Skrevet

He he, det var litt av en avhandling...:)

Har gått på de i 10 år, null bivirkninger.

Skrevet

Litt humørsvingninger de første ukene men ellers ingenting :)

Skrevet

Det eneste prevansjonsmiddel som har funket på meg. Har alltid hatt mye menssmerter og sterke blødninger og følte at denne pillen stagget dette. Gikk opp noen kg, men kan jo ha vært andre grunner til det. Hadde god sexlyst, ingen humørsvingninger- var kvalm første uken jeg startet på de.

Skrevet

noggie : Slapp du å øke dosen epilepsmedisin da du begynte på Microgynon?? Det var rart! Han sa p-pillene kunne gjøre det slik at epilepsimedisinen ikke fungerte like bra som før! Kansje det var pga epilepsimedisinen,altså merket da! At det er akurat det merket jeg går på! Jeg går på Lamictal.Har gått på samme medisinen helt siden jeg fikk epilepsi!

Fy søren,stakkars deg,for en epilepsi du har! Uff..Har du hatt epilepsi i mange år? Hvorfor tar du Stesolid? Er det for at du skal få mildere anfall da eller?

Skrevet

Hvorfor har du byttet nick? Var ikke du Tanita?

Annonse

Skrevet

joda,men ville ha et litt finere nick:).¨Hvis jeg ville "gjemme"meg hadde jeg nok tatt et helt annet nick,dette ligner veldig:)

Skrevet

Gått ut av salg????

Trodde denne p-pillen var gått ut av salg jeg, er iallefall det jeg fikk beskjed om sist jeg skulle ha den. Har brukt den i flere år, har ikke hatt noen bivirkinger. Nå fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta to ulike p.piller for og dekke opp denne. Ja vanskelig skal det være og da blir det vel dobbelt så dyrt også.

Vhs meg

Skrevet

Gått ut av salg????

Trodde denne p-pillen var gått ut av salg jeg, er iallefall det jeg fikk beskjed om sist jeg skulle ha den. Har brukt den i flere år, har ikke hatt noen bivirkinger. Nå fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta to ulike p.piller for og dekke opp denne. Ja vanskelig skal det være og da blir det vel dobbelt så dyrt også.

Vhs meg

Skrevet

Jeg er på brett nummer 2 med dem, og til nå så er jeg veldig fornøyd, ingen bivirkninger og mens var slik den var før jeg fikk ungene, så det var helt topp. Brukte p-sprøyta tidliggere og der fungerte overhode ikke for meg, hadde 5 uker der jeg ikke blødde også 5 uker der det var styrtbløddninger, så det kommer jeg aldri til å prøve igjen.

Skrevet

Tansan: Har hørt at de fleste som begynner på p-piller går ned i anfall, jeg. Grunnen til at vi ikke kan få de på blå resept( har spurt) er at det ikke er gjort nok forskning på dette: (

Har hatt epilepsi siden var 12( 1. mai 1989 kl. 20.00. skulle bare legge meg ned på sofa'n hos morfar og "bomma". den gang het det grand mal). Mormor hadde det til mamma ble fodt, hun igjen er fodt med det og hadde det til hun var 7. Er nok den arvelige varianten ja ; )

Det er Augynon( tidligere variant av Microgynon) som er ute av produksjon.Men det er noen år siden nå...

Skrevet

Jeg har brukt denne p-pillen i 2 år og har ikke hatt en eneste bivirkning! Men når jeg leser om kvalmen din så er det akkurat som å lese om meg selv siste 1,5 mnd. Jeg skal ringe legen i morgen for nå er jeg lei av å gå å være dårlig konstant (og etter mine beregninger kan jeg ikke være gravid-selv om kvalmen min ligner veldig den jeg hadde med førstemann)

Jeg har vært veldig fornøyd i hvertfall =))

Skrevet

gått på dem i 10 år - ingen bivirkninger.

funker de ikke for deg, så bytt merke! :)

Skrevet

Irritabel og opp 15 kg på 2.5 mnd.... jadda....

skulle redusere blødninger og gjorde slik at jeg blødde i 2-3 uker og opphold 1....

møkk!!

Skrevet

noggie : Uff da,kom d så brått? Grand Mal har jeg hørt om ja.Man bare rister da,gjør man ikke? Og kansje det skummer fra munnen..Noen tisser seg ut.

Heldigvis ser det ikke ut som om noen av barna mine har arvet min "epilepsi"ihvertfall.Ikke engang de 2 jeg har gått gravid med etter jeg fikk epilepsi.Den største av de er 4 1/2,men den minste er liten enda (selv om jeg vet d kan skje med babyer også,dessverre.),han er bare 5 mnd enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...