mamma til to blånisser :) Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 prøver å å få han til å drikke mer, men han vil aldri ha mer... eg ammet han til han va 4 mnd. så lurer på om det kan være derfor han vil ha hyppige og små måltider? slitsomt hvertfall, for han bllir jo aldri så mett at han klarer å sove mange timer...sover bare 2 timer i strekk, om natten og. så vurderer å begynne med litt velling/grøt no i tillegg .
Soleie m/3 gull :) Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Da ville nok jeg begynt med Grøt, både for hans del og for din egen. Kanskje du kan få en hel natt søvn da, og han kommer til å sove bedre Lillegull er 4 mnd nå 28, og jeg har allerede begynt med grøt. han drakk så mye melk at han nesten var over grensen på 1000 ml. Snakket med hs og hun sa at barn som fikk mme burde begynne med mat når de var 4 mnd. Min kunne gjerne drikke 200 ml og alikevel være sulten etter 2 timer igjen, men han har heldigvis alltid sovet hele natten, så slapp å mate da. Du kan jo bare ringe hs å høre da, men er iallefall anbefalt å begynne med fast føde rundt 4 mnd Så når han er 5 mnd så er det ikke noe gale i å gi grøt. Lykke til iallefall
mamma til to blånisser :) Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2010 Ja, okay....har hørt det jeg åsså.... problemet er bafre det at sist gang vi prøvde han på en smaksprøve porsjon, fikk han så vondt i magen sin nesten ett helt døgn.... men det er jo sikkert 1 mnd siden no.... fikk din vondt i magen da du startet med grøt?
Rampongi Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Piraten min på 5 mnd drikker omtrent samme mengde. Hun drikker hver 3. time og litt sjeldnere på natta. Du kan helt sikkert prøve grøt igjen, men gi bare et par t-skjeer ferdig grøt og gjerne på formiddagen, så får du sjekka om han tåler det. Bedre enn å stå opp med hylskriking på natta. Vi starta med hipp risgrøt med banan og fersken, blanda den med mer vann enn det står på pakka og ga henne bittelitt de første dagene.
Soleie m/3 gull :) Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Nei han fikk ikke vondt i magen, er lurt som hun over her skriver, og gjerne starte med grøten på formiddagen. vi bruker nestle sin 4 mnd grøt med banan og den elsker han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå