kirsty*2barnsmamma Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Mi på 5 mnd spiser div frukt, som f eks pære, banan med avokado mos, blåbær med banan mos, sviskemos, sviske og pæremos osv... Og til middag får hun grønnsaksmoser av potet, gulrot, brokkoli som vi blander i ulike varianter, tilsatt olivenolje og mme. Hun spiser n å 3 ganger for dagen, ett fruktmåltid og 2 grønnsaksmåltider. Tenkte å begynne å lage grøt på hirse nå, og så kan hun få grøt på formiddagen, og senere 1 fruktmåltid, og så middag. Når kornprodukter er tilvent skal vi tilsette kjøtt eller fisk i grønnsaksmosen til middag.
MammanTilEmma❤ Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 frokost- ikke veldig sulten så spiser nestle pære og banan med yoghurt(et halvt glass) + litt mm lunsj- grøt av 100ml vann(av å til grønnsakspure) + litt vann til å drikke middag- hipp sin nudler,skinke og mais midda(halvt glass, av og til nestle naturnes kylling,gulerot og ris istedet) + mm og litt vann kvelds- det som er igjen av hipp glasset + mm går i disse måltidene nå vartfall.. får litt sviske og pære og banan nmed yoghurt ved måltidene av å til da.. prøver også å venne på litt banan i seg selv.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Foreløpig er det veldig varierende. Det virker ikke som hun MÅ ha grøt el lignende for å holde seg mett så jeg lager litt det som faller meg inn. Fikk beskjed av HS om at det kun er Nestle sine grøter som inneholder riktig type og nok mengde jern. Det er gjort en stor undersøkelse på dette i Sverige som IKKE er sponsa av Nestle. Brukte egentlig Holle hirsegrøt som gikk lett ned, men har nå begynt å bruke Nestle maisgrøt, men er litt usikker på om hun liker den. Så hun får ca et grøtmåltid om dagen. Enten kun grøt eller så tilsetter jeg feks banan, sviske, pære, gulrot, eple eller mango. Har prøvd med avocado og brokkoli og men det kommer bare kontant opp igjen! Og så får hun smake på middagen vår, et par skjeer.
muffis♥ Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Mini her er akkurat 5 mnd nå, og han har fått grøt en stund. Liker bare Nestle sin risgrøt og risgrøt med banan, mais og hirsegrøt brekker han seg av. Får kun mm ellers. I tillegg har jeg begynt med et formiddagsmåltid, foreløpig smaker han mest. Har prøvd eple, avocado (liker ikke foreløpig), sviskepure, grønnsakspure ++. Skal forsøke flere ting nå etterhvert, og satser på å få etablert 2 måltider nå i starten. Han elsker i hvert fall frukt, blir helt vill når han får det Synes han har litt følsom mage, så er redd for å "kjøre på", ender ofte med skriking nattestid og mye promping.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå