Gå til innhold

Ønsker tilbakemelding om bytte av barnehage!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt som til sommeren bare har ett år igjen i barnehagen før han skal begynne på skolen.

De aller fleste som han leker med slutter nå til sommeren. På hans avd. blir det bare eb gutter igjen på hans alder. De andre guttene er ca. 1.5 år yngre. (Han leker ikke med jenter....)

Den andre gutten som er igjen er ikke alltid så snill og sier og gjør ofte ting som min gutt ikke liker. Min gutt er ofte lei seg på grunn av dette.

Gutten min leker godt med en annen gutt på en annen avdeling, men denne kontakten begrenser seg litt.

Det åpner nå en ny barnehage i nærheten med fokus på fysisk aktivitet og bevegelse, noe som min gutt trives godt med.

Jeg lurer på om jeg skal bytte barnehage bl.a. på grunn av målsetningen til din nye barnehage, samt fordi jeg er redd hvor hvordan det skal bli neste barnehageår i forholdet mellom guttene.

Gutten min er ikke i samme skolekrets som de andre guttene i barnehagen.

Har dere noen tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe erfaring med dette men kanskje gutten din og kan taes med på råd?

Skrevet

Hans sak blir hørt, selv om han ikke helt forstår konsekvensene med at de andre skal begynne på skole og at en byggeplass skal bli til en flott barnehage:-)

Skrevet

Erfaringsmessig kan det være vanskelig å komme ny i barnehagen og kun ha et år igjen der. Barnegruppa har fordelt seg og de fleste har noen de leker med. Man må "jobbe hardt" for å bli inkludert.

På den annen side, så synes jeg det er en fordel at barnet blir kjent med andre barn som det skal gå sammen med på skolen. Vansklig å vite om den nye barnehagen som ligger i nærområdet har/får barn som skal på din sønns skole, men kanskje verdt et forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...