Gå til innhold

Hvordan få 2-åringen til å hoste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er tett som bare det pga forkjølelse og halsbetennelse, men hoster ikke selv om det sikkert hadde hjulpet på..

Hørest ut som han snorker når han puster omtrent:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gi han noe sterkt....hostesaft f.eks, da vil han vel automatisk hoste. (Med sterkt mener jeg ikke alkohol, men noe med sterk smak)

Skrevet

Har prøvd hostesaft i 2 dager, hjelper ikke..:(

Skrevet

er han vant til å få brus? vis ikke gi han 7up, har aldri opplevd at en unge ikke hoster de første gangene de drikker brus. Evt vann med kullsyre vis du ikke vil gi brus.

Skrevet

Brus har jeg ikke tenkt på, skal teste ut det:) Får sette en flaske i kjøleskapet så den blir kald.

(han sover nå da)

Skrevet

jeg sier bare til min 2-åring at hun må hoste. jeg hører slik boblelyd i lungene når hun puster, og jeg føler det er skikkelig ekkelt! hun vet hva det vil si å hoste, så hun gjør det heldigvis på kommando, ellers hadde jeg gått fra vettet ;) og det hjelper også :)

Skrevet

Nytter ikke å si det heller, har prøvd å hoste selv for å få han til å forstå hva jeg mener, men neida.. er så fælt å høre på den tette pusten:/

Rart han ikke hoster av seg selv, på instinkt..

Skrevet

jeg tuller og fjaser mye når Alex hoster, sier ting som "næmmen, oj da!" og lager morsomme ansikter osv. Da synes han det er moro å hoste og gjør det gjerne igjen for å få den reaksjonen. Så hvis jeg vil at han skal hoste, så "tullehoster" jeg først og lager grimaser eller noe, så venter jeg litt, og da hoster Alex for å få meg til å reagere:)

Prøv det når han hoster, så kanskje han er mer villig;)

Alex er forøvrig snart 19 mndr, så i nesten samme alder som din:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...