Gå til innhold

Fy f*** noe så grusomt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy fader!!! Helt sykt!! Blir dritkvalm av det!!

Skrevet

Det er ikke bilde av foster....

Skrevet

vet ikke hva jeg skal si en gang.. så ufatteli trist :(

Skrevet

Stakkars, stakkars jenter. Helt forferdelig!

Skrevet

Det handler om seinaborter i russland... Barn som blir født helt opp til termin... Men som blir tatt livet av:-(

Ikke så lenge siden det gikk en dokumentar på norsk tv om en kvinne som reiste til utlandet, og fikk abort i uke 33... Helt forferdelig..

Men som de sier - kanskje like greit at de slipper helt fra starten av:-s

Skrevet

Stakkars, stakkars små uskyldige babyer også..... :-(

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Uff, ble helt dårlig nå...

Stakkars jenter som er i en så fortvilet situasjon, og stakkars små babyer!

Håper virkelig russland får bygget seg bedre opp, så det er mer hjelp å få når man havner i slike situasjoner. Uendelig glad jeg bor i norge!

Skrevet

Ble helt satt ut jeg....så forferdelig trist og tragisk for disse babyene!!

Og systemet som ikke fungerer i det heletatt i Russland.

Ble dårlig av dette jeg....verden er umenneskelig!!

Skrevet

forfedelig, men på en annen side så er jeg enig med Irina (hun legen) bedre å dø enn å leve et uverdig liv uten en trygg og god framtid. Men ja, GRUSOMT!! ;((

Skrevet

VI husker vel alle bildene fra barnehjemmene i Romania for fysisk og psykisk handicapede barn. Antar det ikke er mye bedre i Russland, og med en mor osm meget sannsynlig har ruset seg under svangerskap er det stor sannsynlighet at barnet blir kategorisert til et slikt barnehjem..Uansett, barnehjem for friske barn er vel heller ikke "himmelen" akkurat..Kalde, lite mat, lite klær, ikke nok personell til å vie barna oppmerksomhet, iallefall ikke kjærlighet...

Om man VET at ungen kommer til å hvane på et slikt sted, og lide i et lite helvete i åresvis, så er kanskje ikke valget om "nyfødt-drap"/senabort så ille alikevel..Kanskje det er det modigste valget en mor kan gjøre..Mer eller mindre ta livet av ungen selv for å la det slippe unna et slikt alternativ?

Jeg tror ikke jeg hadde greid og gjøre det..Hadde nok lullet meg inn i en fantasi at ungen ble sendt til et barnehjem hvor det var overflod av alt, for deretter bli adoptert av snill og rike foreldre....Mens barnet i virkeligheten ville litt en langtekkelig død over flere år i en kald, betongbygning med mangel på mat, klær og kjærlighet.....

Når jeg tenker etter så er det kanskje de beste mødrene som gjør slikt? Kan jo si de kunne tatt det bort tidligere, men kanskje de fornektet graviditeten, de ikke hadde råd, eller at det i løpet av den siste delen av svangerskapet gikk galt mtp at mannen forlot henne/døde, de msitet jobb og hjem osv osv....Tror nok at de fleste av de RUSSISKE kvinnene er et tung, men riktig valg (mtp alternativet til ungene) Kvalmt blir det vel først om rike, velstående kvinner (fra andre land kanskje til og med)tar senabort fordi det plutselig ikke passet seg likevelmed en baby på slep...

Utenom det, jeg bøyer meg i støvet for de kvinner som faktisk greier og utføre et slikt barmhjertighetsdrap på egne barn...SOm sagt, jeg tror ikke jeg hadde greid det, og mitt barn ville nok da ha vokst opp på et forferdelig barnehjem..ELler kansekj enda verre, hjemme hos en mamma og pappa som ruser seg og overser en totalt.....

Skrevet

Jeg er enig med 2søtesmåh. Har lest en del om barns oppvekst i Russland, og i mange tilfeller så er en abort det beste... selv om det kunne vært utført tidligere, men det er vel grunner til det også. Babyene til disse mødrene har mest sannsynlig en mildt sagt begredelig fremtid foran seg.

Skrevet

Dette er jo da en gammel artikkel fra 2005, og en av lærerne mine på videregående er han som har reist til russland og filmet dette. Vi fikk se pilotene til alle disse tre filmene, og det var mange triste historier..! Helt grusomt at det er mulig... Det er i ettertid blitt laget filmer om dette, ikke bare piloter. Lurer på om ikke i hvertfall en av de har blitt vist på nrk, og en har blitt nominert til en eller annen pris. Ligger også en link til piloten her:

http://www.davidkinsella.com/v1/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=30

men vet ikke om den fungerer.

Gjest irismor
Skrevet

Dette er jo ikke noe nytt "fenomen".

Har dere glemt Kina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...