FruFrydmedtotette Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Lurer litt på om det er fler som har opplevd å få flere føflekker nå som man er gravid,har sett de siste dagene at en føflekk jeg har på låret har blitt litt større også. Liksom mer "hoven" om man kan si det? Tar ikke sol,så kan ikker være noe sammenheng der. Ble litt bekymra,håper noen har erfaringer som de vil dele med en litt engstlig førstegangs...
Frøken E Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Jeg tror ikke det er uvanlig med forstørra/ekstra føflekker. Mener å ha lest noe om det - har i alle fall lest at pigmentene kommer mer frem og at man kan ha lettere for å få litt "brunlig" hud.. Selv har jeg fått et par føflekker hvor jeg ikke kan komme på at jeg har hatt det før.... måtte begynne tenke etter om disse har vært der faktisk, men det har de ikke. Jeg går ut fra at dette skyldes graviditeten - det skal nok du også bare gå ut fra :-)
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Jeg har spesielt èn føflekk som reagerer når jeg er gravid. Som du sier, den blir liksom mer "hoven".. Før var den helt flat, mens nå har den "poppet opp" liksom, og blitt helt myk. Den gikk tilbake en stund etter jeg hadde født. Spurte legen om dette med førstemann, og hun sa at den var helt ufarlig. Hvis du ennå er engstelig så ta heller èn telefon for mye til legen
BabyjenteMARS<3 Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Ja, det er vanlig å få fler føflekker eller større føflekker pga hormonene, men som alle føflekker må man holde øye til de. Jeg har fått et par større på magen og to nye i ansiktet !? Akkurat de i ansiktet skulle jeg klart meg uten. I mine 25 år har jeg hatt plettfri hud i ansiktet, men nå har jeg altså fått føflekker der.. He he.. Ja, sånn kan det gå! Er faktisk der man har skjønnhetsflekk da
FruFrydmedtotette Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2010 Tusen takk for svar! Er ingen av føflekkene jeg er spesilet bekymret over ifh farge og form. Men syntes det bare var litt rart at den ene erlitt mer "hoven" som sagt,og at det har poppet opp noen fler små på bryst/mage. Er kanskje dumt spørsmål,men forsvinner de igjen etter man har født? Eller er de der for alltid?
Fifrildi Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 Jeg har alltid hatt mye føflekker, men etter at jeg ble gravid har det blitt latterlig masse. Har bare gått ut i fra at det er sånt som skjer i graviditeten, men har et par som har endret seg såpass mye at jeg skal ta en prat med legen når jeg er ferdig med å være gravid og hormonene har roet seg.
snurretassa Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Ja, her har det tatt helt av! Har mange fra før, og nå er de blitt mørkere og "grovere" å en måte. Har i tillegg fått masse nupper og mollusker i området rundt puppene og på halsen, er vel hormonfest i det området for tida. Er i uke 37 nå og gleder meg til dette forsvinner, synes ikke det er så lekkert. Se for øvrig her: http://www.lommelegen.no/393540/hudforandringer-under-graviditet
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 Jeg også har fått flere og større føflekker nå som jeg er gravid.. De jeg har hatt fra før er også større og stikker ut, noe de ikke har gjort tidligere. Men det jeg også merker er at de klør veldig?! Er det normalt? Har fått en føflekk under puppen som klør noe grenseløst... Kanskje fordi den vokser, hehe..
trebarnsmor21år Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 Jeg har ikke fått flere, men jeg hadde en lys brun liten en på utsiden av låreet, som nesten ikke syntes, å nå er den blitt helt svart!!Trodde jeg hadde fått noe på meg så vaska og vaska på den, men til slutt så fant jeg ut at det var jo der jeg hadde en liten lys brun en før. Spurte legen min å han sa det var helt normalt at noen forandret farge og at en fikk flere, pga hormonene. Så lenge dem ikke byttet fasong og ble som en "kake" Så tror ikke det er noe farlig.
april09 & oktober10 Skrevet 28. februar 2010 #10 Skrevet 28. februar 2010 Jeg kan bare føye meg inn i rekken av dere andre her. Noen av føflekkene mine er også blitt svarte, og et par har blitt større, og det har kommet til nye. Nå er det 10 mnd siden jeg fikk gutten min, og de har ikke forsvunnet eller blitt svakere etterpå -Og nå er det en ny spire på gang, og jeg håper ikke det kommer enda flere føflekker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå