Gå til innhold

Arbeidsledig og mottar foreldrepenger? Se hit!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en del penger satt inn på kontoen i dag. Det var foreldrepengene (9000) pluss de vanlige pengene jeg har fått i arbeidsledighetstrygd (5200)

Det jeg lurer på er om jeg skal fortsette å sende meldekort nå som jeg har gått over på foreldrepenger, og hvor ofte kommer da utbetalingene? Er det sånn at den vanlige arbeidsledighetstrygden vil fortsette å komme hver 14 dag, mens foreldrepengene kommer en gang i mnd?

Jeg har ikke fått brev i posten om vedtaket enda, så sitter her med en del penger på konto uten å vite om beløpene stemmer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får jo ikke arbeidsledighetstrygd og foreldrepenger samtidig, da er det en stor glipp et sted, enten får du foreldrepenger ellers så må du være arbeidsledig og motta dagpenger.

Du får jo uansett en lønnslipp fra nav så da kan du jo se hva pengene er for noe!

Skrevet

Jeg så jo det på nettbanken hva pengene var for!! Dette er første måneden jeg mottar foreldrepengene. Det kan ikke stemme at jeg bare skal få disse 9000 heller pr måned pga da får jeg til og med mindre utbetalt enn det jeg hadde i arbeidsledighetstrygd! I tillegg skulle de regne gjennomsnittet i de siste 3 årene,, og da bør summen være ca 14000kr. Huff skjønner meg ikke på de nav systemene!

Skrevet

Må være at du fra neste måned da skal få kun foreldrepenger fordi du nylig er gått ut i permisjon?

Man får uansett ikke foreldrepenger og arbeidsledighetstrygd samtidig, det er umulig!

Skrevet

ja det var jo det jeg å trodde at jeg kun skulle få en av delene så det er derfor jeg lurer nå!

Får reise ned på nav i morgen. Tør jo ikke bruke noen av pengene itilfelle jeg må betale noe av det tilbake!

Skrevet

Dersom du gikk ut i foreldrepermisjon midt i en utbetalingsperiode har kanskje fått arbeidsledighetstrygd for en del av måneden og permisjonspenger for en del av måneden? Men kan sikkert være lurt å sjekke med NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...