*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 ..hvor lenge bør jeg holde meg unna kål? Når slutter de liksom å reagere på det?
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Du må kanskje prøve deg fram? Har ikke noe godt svar, for tassen min har ikke reagert på noe annet enn at jeg har spist druer
Øyboeren med to små <3 Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Er bare å prøve å spise det, og se om ungen reagerer. Jeg har spist alt jeg har hatt lyst på, og ingen av mine har reagert på noe. Helsesøsteren min sier også at så lenge man ikke har mye allergier i familien, skal man bare spise og drikke alt, så kan man heller eliminere ting om ungen reagerer. Som oftest spiser man brødskive/knekkebrød til frokost, kvelds og evt lunsj hver dag, så da blir det ofte bare middagen igjen det kan ha vært noe i som ungen reagerte på, med mindre man har spist et "uvanlig" pålegg. Da er det ikke så vanskelig å plukke ut hva ungen kan ha reagert på.
septbaby09 Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Her tror jeg ikke han har reagert på noe. De første ukene trodde jeg han reagerte på alt, siden han gråt endel og sprellet med bena. Alle rundt meg, som forldre, svigers, svigerinner etc sa,: ja uff uff, jeg kunne ikke spise noe, ikke løk, sjokolade, kål, løk, kaffe osv osv... så hadde 2 kjiipe uker, men han forndret seg ikke hehe. Dermed tenkte jeg, er sikkert bare sånn de små er. Så jeg spiste som vanlig, og merket ingen forskjell, når han ble rundt 5 uker virket det som han var kvitt disse magegreiene. Hs sa også at det er ikke uvanlig de små har litt vondt, er ikke nødvendigvis noe man spiser. Opplever at mange ammenede alltid mener at litt mageknip hos babyen er noe de har spist:)
Knotten & lille persille Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Som de andre sier; du merker fort hva de reagerer på. Jeg spiste det meste, men måtte ligge unna tacokrydder og brus frem til hun ble 5 mnd ca. Da avtok magevondten. Spiste bønner, kålstuing og masse andre såkalte fy-ting, merket ingen forskjell.
erteposen + 4 Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 Jeg har ikke holdt meg unna kål, eller annen mat, men spiser moderate mengder. Fra 4-5 mnd. har mine tålt alt, og da de var 6 mnd. spiste de kålvekster selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå