Gå til innhold

Kan jeg spise ovnsbakt leverpostei som gravid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke noe med at lever ikke er bra??

Fortsetter under...

Skrevet

Vet ikke om jeg skal uttale meg mer om hva man kan spise eller ikke spise (ler), men jeg styrer ikke unna leverpostei hvertfall.. Hvis du prøver hardt nok så klarer du sikkert å finne noe fy fy med alle matvarer! Synes folk er blitt alt for hysteriske jeg..

Skrevet

Folk er ikke hysteriske fordi de følger rådene fra mattilsynet, annci.

Skrevet

http://matportalen.no/Emner/Gravide

Jeg finner ikke noe her om leverpostei. Det er fiskelever de advarer mot, og det er på grunn av miljøgifter som man ikke bør få i seg i store mengder.

All fornuft tilsier at leverpostei burde være greit, siden det er gjennomstekt.

Skrevet

Du kan spise leverpostei av svin og storfe (anbefales pga. jern). Svolværpostei og Lofotpostei inneholder fiskelever, og det skal en ikke spise.

Skrevet

Har jeg ikke sagt heller, anonym 19:42. Men når folk tror de er døden nær pga di i julen spiste 10 mandariner på rappen, da er man en smule hysterisk.. Var et par av de trådene der rundt juletider, ja.

Annonse

Skrevet

Ja, jeg har også blitt hysterisk noen ganger... Greit nok med rådene man skal følge, men jeg har blitt helt fra meg med tanke på at kanskje den pizzaen jeg spiste forrige uke ble lagt på en benk der noen hadde skåret opp spekemat etter at den var stekt. Da har det gått for langt, og selv om fornuften vet bedre, så er det lett å la panikken ta overhånd, og da blir det latterlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...