mamma til tre nydelige jenter Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Jeg har plutselig etter fødselen fått noen intense leddsmerter i ankler skuldre å håndledd. er dette normalt? tenker at man har jo ltt løsere leddbånd osv av alle hormonene kan ikke huske jeg fikk det sist. er 4 uker siden fødsel.
X10ne Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Jeg vet ikke om det er vanlig. Men jeg vet at jeg har hatt mye smerter i knærne etter at jeg fikk jenta mi for snart 3 mnd siden. Har dukket opp helt uten noen åpenbar grunn. Au!
strikkemor til 2... Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 me too!! utrolige smerter i knær og ankler! når jeg reiser meg opp av sofa`n må jeg ofte sette meg rett ned igjen og ta meg skikkelig sammen før jeg klarer å stå på beina! er 3mnd siden jeg fødte og dette dukket opp etter 1mnd ca! lurer på om det er normalt!?!
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2010 da er vi flere her, er skikkelig vondt! tror jeg må spørre legen om dette for det er skikkelig plagsomt. skal snart på 6ukerskontroll for spørre da
abella Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Jeg trodde mine smerter i knær og ankler var de 'samme gamle', bare verre enn før. Men da har det kanskje noe med fødselen å gjøre? Si ifra hva legen sier da 'mamma til tre nydelige jenter'. Vil gjerne høre når jeg kan forvente at det går over.
samuraibeibi Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 Jeg fikk vonde ledd etter forrige fødsel, følte meg til tider som en gammel dame. Det ble bare borte etter en tid, jeg husket det igjen da en venninde nevnte på det samme. Vet ikke om det hjelper, men Omega 3 er generelt godt for ledd.
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 25. februar 2010 #7 Skrevet 25. februar 2010 Etter at jeg fødte har jeg fått stive og ømme ledd i bena. Føler meg skikkelig gammel noen ganger når jeg skal reise meg opp av sofaen. Spesielt om kvelden etter å ha flydd rundt hele dagen. Jeg hadde ingenting sånn før fødselen. Jenta mi er 9 måneder så det er vel bare sånn det er nå. Litt kjipt.
Polyanna Skrevet 25. februar 2010 #8 Skrevet 25. februar 2010 Jeg vil nødig skremme noen av dere, men flere revmatiske sykdommer kan slå ut under graviditet/etter fødsel. Ved enkelte revmatiske sykdommer er det faktisk ganske vanlig at diagnosen blir stilt hos kvinner som nettopp har fått barn og deretter oppsøker lege pga. smerter i ledd (blant annet). Selv om det dere beskriver selvfølgelig (forhåpenltligvis!) kan ha helt andre årsaker, ville jeg ha oppsøkt lege og bedt vedkommende om å ta aktuelle blodprøver.
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 25. februar 2010 #9 Skrevet 25. februar 2010 Jeg var hos legen ang dette, vondt i knær og korsrygg. Føler meg akkurat som hun over her som føler seg som en gammel tante hver gang hun reiser seg fra sofaen.... Og til tider er det et mareritt å sette baby i vippestolen eller legge han på matten, gjør skikkelig vondt. Legen sa at det kan være revmatisk, men mest sannsynlig er det på grunn av hormonelle endringer i kroppen. Hun sa også at det er en grunn til at de anbefaler at det går en viss tid mellom hver graviditet, kroppen får hard medfart både av de fysiske forandringene og av hormonkarusellen. Så hun anbefalte meg å se det an til noen måneder etter jeg har sluttet å amme, da skal de "verste" hormonendringene være over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå