Gå til innhold

har en mistanke

:::) Frøken Velferdsrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

om at disse folka som skal levere pakker på døra til folk har et litt suspekt system.

jeg får alltid melding om at de har vært her og at jeg ikke har væt hjemme og at jeg kan ringe de og avtalle tid.

men jeg ser jo aldri noe til at de ringer på.

det virker litt ut som om de bare automatisk sender meld om at de har vært her, uten og faktisk ha prøvd. for dette er snakk om et hus der det nesten alltid er noen hjemme... og de bommer alltid på oss....

er det noen som faktisk har møtt på disse som leverer ut pakker på døren uten og ha fått noen "vi har prøvd" melding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk levert pakke på døra, av Posten, på lørdag uten at jeg hadde bestilt hjemlevering (vet ikke om man må det?) eller mottatt noen sms.

Ble veldig overrasket og glad:)

Skrevet

så gøy!

jeg lurer på hvordan de får til og bomme på meg vær eneste gang. i sta var jeg til og med hjemme når jeg fikk melding om at de hadde vært her... hehe

jaja.. jeg tror og håper at det er mine kule bukser som er på vei :D

Skrevet

Mistenker at det var ekstraservice fra landpostbudet;)

Snodig at de sier at de har vært der når du har vært hjemme. Noen som sluntrer litt unna kan det høres ut som...

Jeg tror jeg hadde klagd på den. Kanskje?

Skrevet

jeg tar det ikke så seriøst at det er verd en klage. syns bare det er litt rart. for jeg forstår godt om de ikke gidder og ringe på til 50 stykker vær dag som aldri er hjemme. for det er jo stort sett på dagtid de leverer.

men de kunne jo bare skrevet "nå har pakken din kommet, ring for å avtalle tidspunkt for nå du ønsker levering"

blir litt sånn "kanskje jeg skal gå og se om jeg finner fotspor som ikke tilhører oss" :P

Skrevet

Det har jeg også opplevd! Og jeg var hjemme hele den dagen. Var på posten forrige uke, og da var det en mann som var relativt gæren på postdama, for han jobber hjemme og hadde ventet på en pakke hele dagen. Og plutselig fikk han meldig om at de hadde prøvd å levere i 10 tiden - mens han satt å jobbet på kjøkkenet. Og det var heller ikke første gang...

Skrevet

Det er jo uansett deres jobb å ringe på da. ;)

Skrevet

ja enig i at det er jobben dems og gidde og ringe på. selv om det virker litt innefektivt.

men det er jo artig at det ikke bare er jeg som mistenker dette... hihi

Skrevet

Dette har jeg opplevd med flere som skulle ha levert pakkene mine på døra.

Jeg holder meg hjemme når de sier at de skal komme mellom 12-16.

Har navn på postkassen og har oppgitt telefonnummeret mitt.

Allikevel når jeg sjekker på sendingsnummeret så står det at de prøvde å levere på døra da jeg var hjemme. Ingen har ringt på og ingen har ringt.

Det er for dårlig. Jeg krever da at de kommer tilbake og da til et tidspunkt jeg bestemmer. Sitter ikke hjemme og venter for ingenting..

Skrevet

Her ringte de på døra i forrige uke uten at jeg ventet det :) Hadde ikke fått mld om det heller. Det var min nye jobb uniform som kom..

Skrevet

Jeg stemmer for at teorien din stemmer, lammekjøtt-mannen. Jeg har opplevd det samme selv. Lettvint måte å slippe på..

Ellers så nekter jeg å tro at de faktisk går ut med posten hver dag. Det er flere dager, og stort sett alltid lørdager i hvert fall, at ingen av totalt 12 leiligheter i oppgangen har fått noe som helst post.. Tilfeldig?!? Neppe..

Skrevet

Jeg har opplevd flere ganger at de har kommet og levert, uten noen bomtur først. Har faktisk aldri oppleved at de har påstått at de har vært her. (Vi er stort sett hjemme på hverdagskveldene da).

Men i jobbsammenheng opplever jeg ofte at folk ikke får ting jeg sender som over-natten-ekspress, selv om de har vært tilstede på adressen hele dagen. Da skal de jo levere på døra.

Skrevet

tollposten skulle lever ut en pakke til meg for lenge siden, pakken kom aldri og jeg ringte til slutt for å spørre hva som hadde skjedd.. da lå pakken på lageret og vi hentet den. etter noen dager fikk vi regning i posten på lagerleie for den hadde lagt der for lenge, samboeren min ringte til de. de sa at de hadde vært her og i tilegg lagt lapp i postkassen siden vi ikke var hjemme. de kan apsolutt ikke vært her å ringt på for dette var en periode jeg ikke jobbet å var alltid hjemme, ikke så vi noe til den lappen heller.. enten har de vært på feil dør eller prøvde de å slippe unna.. somregel får jeg alltid melding om at pakken er kommet og at jeg kan avtale utkjøring, syntes det er fint å kunne avtale utkjøring når det passer:)

Skrevet

Been there, done that, og vi var 3 stk som var hjemme hele dagen, og fikk mld om at de hadde både ringt på tlf og på døren..

Tsk tsk. Unnasluntrere :)

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Jeg kjøper endel på nett, og har flere ganger opplevd dette.

Jeg er omtrent alltid hjemme, men har aldri møtt på dem...

Skrevet

Jeg fikk pakke på døra!! men den var visst ikke til meg likevel :P den var faktisk til de som bodde her før jeg kjøpte huset for 4 ÅR siden..... Og selv om jeg sa jeg ikke het ramida prøvde de å prakke på meg pakka likevel, det synes jeg var litt rart... Mannen tok til slutt med seg pakka, men dagen etterpå kom det er annen mann med SAMME PAKKA og ville levere den, igjen.. hmmmm.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...