Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Nå bruker samboere alle begreper som har med ekteskapet å gjøre, utenom "kone" og "bryllup". Man snakker villig om svigermor og svigerinne, og nieser og nevøer til "mannen sin". Så hvorfor holde igjen på begrepene kone og bryllup? Har man stjålet noe kan man like gjerne stjele alt.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Ja, men det blir bare litt dumt å snakke om bryllupet sitt, og når folk spør når det var, så svarer man "å nei, jeg er ikke gift"...
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 javel ..? da kommer jeg og tar mannen din. de stygge ungene dine får du slite med helsa.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Men hvis man ikke kan si at man er gift, hvordan kan man fa si at man har en svigerinne? Samboere mener jo at de er så godt som gift, bare uten løftene foran prest/sorenskriver.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #7 Skrevet 24. februar 2010 Har det noe å si hva man kaller hverandre og hvilken innvirkning har det på livet ditt at jeg kaller mannen for "gubben", guttungen for "piraten", jenta for "prinsessa", kjæresten til bror for "svigersøster" og katten for "litjbanet". Det er jo bare ord...
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #8 Skrevet 24. februar 2010 Javel? Da kan jeg kalle advent for påske, da. Det er jo bare et ord.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #9 Skrevet 24. februar 2010 Når man lever i et samboerskap som om man hadde vært gift, er det litt enklere sånn. I steden for å si "nevøen til søstra til samboeren min", blir det til at jeg sier nevøen min. Han kaller meg for tante. Mener du da at jeg skal si til han og mamman hans at det blir feil? At han ikke kan kalle meg for tante, fordi det ikke er juridisk korrekt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå