blomsterpiken<3 spire i magen Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Hei. Har en venn som har tilbydt seg å kjøpe vogn for meg i kiel. ( det er visst mye billigere) Er det noen her som vet ca priser, og har kjøpt i tyskland selv?
BeritogMausi Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Er tysk selv og kan egentlig ikke se at det skal lønne seg så voldsom å kjøpe barnevogn i Tyskland istedenfor Norge. Hvis du tenker på frakt eller bensin om du vil hente den i Tyskland synes eg egentlg at det blir omtrent det samme du må betale. Litt usikker om de har emmaljunga der. Men et stort kjøpesenter har en ganske god webside: www.baby-walz.de Barnevogn finner du der under "Auf Achse". Barneklær er derimot veldig billig i Tyskland. Da kan man spare mye penger. Men kommer jo selvfølgelig alltid an hva man skal ha.
blomsterpiken<3 spire i magen Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2010 hei og takk for hjelp. Har en kamerat som jobber på kiel ferga, og er visst mange som jobber der som kjøper barneutstyr i kiel.. Så han tilbydde seg å hjelpe da... Men finner ikke noe eksakt på prisforskjeller i og med at jeg ikke kan tysk!
BeritogMausi Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Altså du ser jo noen priser der på vanlige Sportsvogn som cirka koster 5000 kroner og så skal du jo ha en sånn bag før du kan bruke "sportsdelen" :-) I grunn sparer du kanskje 1000 til 1500 kroner når man er heldig. Synes ikke det lønner seg så voldsom.
Hekta Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Vi kjøpte vogn i Flensburg, Tyskland. Hvis vennen din uansett skal til Kiel, så ville jeg nok takket ja. Vi betalte 6000 for city cross 2010-modell (var det i slutten av desember), da både hardbag og sportbag inkludert. Her i Norge ligger det på 8-9000. Sverige tror jeg ligger på omtrent samme pris.
Gjest Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 Går du in på Emmaljungas hemside www.emmaljunga.no kan du finne en oversikt på hvilke butikker som selger vognene i ulike deler av Europa.
Sommersnupp:) Skrevet 25. februar 2010 #7 Skrevet 25. februar 2010 Hei "Hekta" Jeg tenker også på å kjøpe barnevogn i Tyskland, og Flensburg hadde passet veldig fint:) Lurer på om du husker navnet på butikken? Og måtte du bestille i god tid på forhånd? På Emmaljungas hjemmesider finner jeg at BabyOne er forhandler, men klarer ikke finne vogna på deres hjemmesider;)
Hekta Skrevet 25. februar 2010 #8 Skrevet 25. februar 2010 Babyone tror jeg de het de vi var hos. Meget lett å finne er butikken og. Jeg fant forhandlere av vonga inne på emmaljunga sine egen sider Vi bestile ikke noe på forhånd. Maxi cosi cabriofix kjøpte vi og i samme butikken, var ett par-tre hundre å spare på det og
Hekta Skrevet 25. februar 2010 #9 Skrevet 25. februar 2010 Jeg kikker på kvitteringen her nå. Babyone i Flensburg ja. Gå på http://maps.google.com/ Adresse: Westerallee 153, 24941 Flensburg, Tyskland Veldig lett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå