Anabelle2010 har født! Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Her er den... kopiert fra Skravle... den er virkelig GOD!!! 10 dl hvetemel 2 dl sjokopulver (nesquick/o-boy) 1 ss natron (viktig at du tar stor nok skje slik at kaken hever) 5 dl sukker 150 g smelta smør 6-7 dl kefirmelk/skummet kulturmelk Bland godt, hell over i en langpanne og stek på 180 grader i 30 minutt. Hvis den hever veldig i ovnen så la den steke 5 min ekstra. Glasur helles på når kaken er nedkjølt til lunken: 4 dl melis 4 ss sjokoladepulver (nq/o-boy) 4 ts vaniljesukker 100 g smelta smør 1 lite egg Jeg syns det er nydelig med kokos oppå, men det er jo valgfritt. Jeg har laga meg en, skjært opp i stykker og fryst ned. Godt nå mot slutten av svangerskapet og ta opp et stykke nå og da siden jeg av og til får veeeeldig sukkerkikk og ikke liker vanlig sjokolade eller søtdrops. Lykke til
DK+2 Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Den var VELDIG god! Og jeg er imponert over hvor godt den holdt seg i fryseren.. nå lå den riktignok maks en uke i fryseren, men var like saftig og glasuren var helt den samme også. For å slippe mye gris, så pakket jeg kaka først inn i bakepapir/matpakkepapir og deretter en frysepose rundt, så kunne jeg bare skrape av fyllet som satte seg fast i papiret og klæsje det på kaka igjen! Skal bake kaka om ca 3 uker til sønnen min sin 3 årsdag, kan tro jeg gleder meg ja!! Hehe.
snart mamma til to gutter :-) Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2010 tusen takk jenter :-)
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 Nå skjønner jeg hvor svigerinna mi hadde oppskrift på nesquick-kake fra *ler* Hun bakte den i sommer, og en var nydelig (og det ble ikke noe til fryseren! Men greit å vite at det er mulig)
2010 Mammaen Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 Da står den i ovnen her også! Klarte ikke å la være :-) Gleder meg til å prøve! Og mannen som ikke er noen kakemons elsker sjokoladekake - så håper den faller i smak der også. Den var enkel å lage, så kanskje det er noe å servere når vi får barselbesøk etterhvert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå