Gå til innhold

Spørsmål! Kan jeg si opp i permisjonstiden når jeg har 3 månters oppsigelse???

TPMBL

Anbefalte innlegg

Jeg er dessverre i samme situasjon som mange her-jeg HATER jobben min!!! Det er et litet miljø, med en sjef og konen hans og de har hatt firmaet i 25 år. Nytenk eksisterer ikke på kartet! Jeg tenkte jeg make a difference, men skjønte fort at de aldri kommer til å forandre seg! Den kollega jeg hade, sa opp i oktober da han ikke holdt ut lenger:( Har snart vært her et år og har søkt andre jobber, måtte si nei til en da jeg fant ut at jeg var gravid-noe som er helt fantastisk:) Men jeg skall absolutt IKKE tilbake hit etter permisjonstiden! Da jeg fortalte at jeg var gravid ble de sure og sa at jeg må skjønne at dette bare betyr problemer for dem og dem sin ferie i sommer!

Så-er det noen som vet hvis man kan si opp i perm.tiden 3 månter før man egentlig skulle tilbake? Eller må man tilbake å gjøre de 3 mån??? Jeg må bare bruke permtiden til å finne ny jobb! Men vil ikke risikere å komme tilbake hit!

Fortsetter under...

Har sjekket med en venn i Sverige som jobber med arbeidsmiljøloven, da jeg er svensk og har kontakter der. Der er det slik at AT kan si opp men AG kan ikke si opp AT, men som sagt...Hvis noen vet hvordan det fungerer i Norge så er jeg takknemmelig!

Du kan si opp når som helst. Pengene for du uansett fra NAV i permisjonen og du har krav på maks uavhengig av arbeidssituasjon når du faktisk har permisjon. Det viktigste er at man har jobbet 6 mnd før permisjonen for å opptjene seg fulle rettigheter.

Ulempen med å si opp er selvfølgelig at det tar litt tid fra du er ferdig med permisjon til du har krav på dagpenger. Dette kan du snakke med NAV om. Dersom du ikke får klare svar bør du bare be om å få snakke med en annen saksbehandler - det er VELDiG varierende kompetanse på NAV kontorene rundt omkring i landet.

Noen av behandlerne har ikke videregående skole en gang!

Uansett - dette fikser du fint! Lykke till!

• 2 uker senere...

Så lenge du sier opp i god tid før permisjonen er ferdig, så er det ingen problem. da mener jeg da minst 3 mnd før du permisjonen er ferdig, siden du har 3 mnd oppsigelse. Eller du kan gjøre det før, permisjonen din har du uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...