Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 fra ferskvaredisken i butikken? Om jeg finner noen skiver som er så lite røde som mulig?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Jeg hadde holdt meg unna. Kjøttet må ihvertfall være helt gjennomstekt.
Gjest ->>- Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Du kan jo alltids, men det strider mot kostholdsanbefalingene for gravide, ja.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 Er det mulig å få de i ferskvaren til å gjennomsteke det da? Er SÅ innmari sugen på roastbeef med potetsalat!!! Og spekeskinke.. men det skal jeg holde meg unna.. HI
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #7 Skrevet 24. februar 2010 Sleng den litt i pannen når du kommer hjem...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 24. februar 2010 #8 Skrevet 24. februar 2010 Roastbeef blir vel rimelig tørr om man steker den for mye? Men kan du ikke steke den selv da? Jeg ville ikke spist den som den er hvertfall.
Annci<3 Skrevet 24. februar 2010 #9 Skrevet 24. februar 2010 Jeg har spist både roastbeef og spekemat. Nei, du skal i grunn ikke, men noen av oss sniker allikevel til oss noe. Nam nam. Det er helt trygt å spise all slags kjøtt hvis du fryser det først, så kjøp deg den blodigste roastbeef'en du finner og frys den til i morgen
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #10 Skrevet 24. februar 2010 Tullprat, Annci! Du bør ikke uttale deg når du faktisk ikke har fakta på bordet. Listeriabakterien dør ikke av frysing!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #11 Skrevet 24. februar 2010 det er den beskjeden alle får...la det fryse i 48 t i minst -18grader, da er det trygt...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 24. februar 2010 #12 Skrevet 24. februar 2010 Det betyr ikke nødvendigvis at den er riktig: "Listeria (Listeria monocytogenes) er en bakterie som finnes naturlig i vann, jord og råvarer. Bakterien vokser raskt i romtemperatur, men også - i motsetning til mange andre bakterier - ved lave temperaturer, som for eksempel i kjøleskap. Vanligvis er det nødvendig med et svært høyt antall bakterier per gram matvare for at det skal oppstå sykdom. _Bakterien dør ved oppvarming, men overlever frysing_. Listeria smitter først og fremst gjennom matvarer som oppbevares lenge i kjøleskapet og som spises uten oppvarming. Hvilke matvarer som er aktuelle, kan du lese om lengre ned." http://matportalen.no/artikler/2004/3/skadelige_bakterier_og_parasitter
Nikki 75 Skrevet 24. februar 2010 #13 Skrevet 24. februar 2010 Nei, det er slettes ikke den beskjeden alle får! Jeg fikk ikke den beskjeden av min jordmor, som frarådet meg å spise roastbiff uansett. Det samme sier de norske myndighetene på sine sider: matportalen.no
Annci<3 Skrevet 24. februar 2010 #14 Skrevet 24. februar 2010 Chill da mennesk.. Trodde det var det som var fakta jeg.. Heldigvis gikk ikke verden under denne gang heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå