Gå til innhold

Hvis man har vært gravid før (for 2 1/2 år siden), er det da større sjangs for å bli det igjen?

Anbefalte innlegg

Har man "bedre" sjangser for å bli gravid om man har vært gravid før? ble gravid for 2 1/2 år siden etter få mnd etter p-sprøyteslutt og visste ikke da at jeg hadde pcos. det fant jeg først ut for et par mnd siden (har forhøyet FSH og LH). Jeg er nå ferdig med min 2.pergokur og er veldig redd for at dette ikke skal gå=( Har lest om mange som sliter kjempe lenge. . og derfor lurer jeg på om "oddsen" min er bedre så lenge jeg har vært gravid før (uten hjelp) ? eller kan pcos ha forverret seg...?

håper noen kan svare meg;)

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om oddsen er bedre, jeg tenkte egentlig som deg og håpet veldig at det ville hjelpe. Selv hadde jeg ikke PCOS (eller i allefall ikke symptomer på det) da vi prøvde på førstemann. Hadde stabile sykluser med EL hver gang. Ble gravid på pp5. Etter fødselen ble syklusene mine veldig lange. Prøvde en syklus og fikk så Pergo. Har tatt to kurer i strekk og er nå på pausemåned. Dette er altså pp4 for oss. Ble gravid forrige syklus (andre Pergomåned), men mistet rett før uke 5. Vet ikke ennå om det har gått denne måneden (er bare 3DPO), men det ser i allefall ikke ut til at det tar noe kortere tid enn det gjorde før jeg fikk PCOS.

Håper det går bra for oss begge, og håper veldig at tidligere vellykket prøving og svangerskap gjør at vi klarer det uten mer hjelp enn Pergo.

Forrige gang jeg ble gravid var 8 mnd etter jeg sluttet på p-sprøyta, gikk da ut ifra at det var fordi jeg hadde brukt p-sprøyta i 5 år. nå har jeg ikke gått på prev snart på 1 !/2 år og har enda ikke blitt gravid pga manglende el. men har nå fått pergo og har fått el av den;) så da er det vel bare å vente å se.. ventetiden er laaaang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...