Gå til innhold

Et ganske frekt spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke for å fornerme noen, men har lurt på dette en stund.

Ser at det er ganske mange som er gravide og enslige. Og da lurer jeg på hva grunnen er til det? Er det mye one-night-stand ute å går eller?

For min del kunne det ikke falt meg inn å være alene under en graviditet og fødsel. Så det er tøft av de som velger å beholde.

Dette er ikke et innlegg for å provosere/såre. Jeg er bare opriktig nysgjerrig siden det virker som det er så inmari mange som er i den situasjonen her. (eller så er det bare et par som er veldig aktive her inne, hehe :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kunne ikke falt deg inn å være alene under en graviditet? Hvordan skal du helgardere deg mot det da?

Skrevet

Jeg var i et forhold da jeg ble gravid og jeg ble dumpet pga. at jeg var gravid. Jeg ønsket å beholde barnet. Han ønsket det ikke.

Vi er begge over 30 år og voksne nok til å ta konsekvensene, men han ønsket ikke å bli pappa og det skal han få lov til. Men jeg hadde ikke hjerte til å ta abort.

Så da ble det som det ble og jeg blir alene om barnet.

Skrevet

Sikkert flere grunner.

Leste en artikkel i mamma tror jeg det var om at det var så mange enslige som dro til en sædklinikk i Danmark.

Er sikkert noen som har hatt one night stand også.

Så er det sikkert noen som har blitt gravid med en gjøk som stakk.

Skrevet

Jeg var alene...

Jeg var i et forhold som hang i en tynn tråd...

Alt ble egentlig verre og verre... Han ble kvalt av å være i et forhold...

Skulle bare ønske vi gjorde det slutt LENGE før !!

Men jeg ville selvsagt beholde barnet. Han stiller heldigvis opp som pappa :) :)

Skrevet

Hi

Det er fremdeles ikke meningen med spørsmålet å provosere, og takk for ærligheten og svar.

Og kommentaren at det kunne ikke falt meg inn å gå gravid alene var vel ikke ment som det kom ut. Hadde jeg havnet i en situasjon hvos mannen hadde gått fra meg ol. så ville jeg også beholdt, med eller uten støtte fra han, men hadde det skjedd et uhell en fuktig kveld så tror jeg at jeg hadde tatt abort. Men nå er jeg heldigvis i den situasjonen at jeg har termin om et par uker, med mannen i mitt liv.

Skrevet

Noen her inne er faktisk også enker..

Skrevet

Jeg ville muligens tatt abort hvis jeg ble gravid etter en fuktig kveld på byen da jeg var yngre, men etter at jeg fylte tredve bestemte jeg meg for at jeg nok ikke ville tatt abort uansett. Tenk om det var den sjansen jeg hadde til å få et barn...?

Men nå ble jeg nå aldri gravid da jeg var singel, og jeg synes de som tar valget om å bli alenemødre helt fra begynnelsen er tøffe.

Skrevet

For meg var det at jeg ble gravid veldig tidlig i et forhold. Barnefaren ville da ikke ha noe mer med meg å gjøre. Det var ikke akkurat en planlagt situasjon, men jo, jeg valgte selv å beholde når jeg visste hvordan det kom til å bli.

Skrevet

Før i tida måtte mennene demonstrere sin trofasthet ved å fri til kjæresten og gifte seg. Nå har man visst sex uansett.

Dersom man har sex uten å ha snakket om barn, er det i grunnen logisk at barnefaren får panikk og stikker av.

Skrevet

Det er slett ikke logisk, det er uansvarlig!

Skrevet

Det er både logisk og uansvarlig. Jeg mener at det er mange upålitelige menn der ute, så man kan ikke forvente at han er klar til å bli far bare fordi man har sex. Menn vil jo gjerne ha sex.

Skrevet

Tja det kommer vel litt ann på mannen. Jeg synes du undervurderer mannen med dine uttalelser. Jeg ser poenget ditt, men jeg synes du er litt for generaliserende.

Skrevet

logisk??

det logiske ville nokk vært å ha baller nok til å ta konsekvensene av sine valg!!! å ta vare på sine barn, fordi om di kanskje ikke var planlagt... det er da ikke barnets feil at mor/far er uansvarlige å blir gravid uten å ha snakket om dette først... dette gjelder one night stands oxo, er di voksen nokk till å stappe den inn så er di voksen nok til å ta ansvar oxo!!!

Skrevet

Det burde vært slik at "er di voksen nokk till å stappe den inn så er di voksen nok til å ta ansvar oxo!!!"

Men ingen trenger å overraskes over at realitetene ikke er slik.

Skrevet

Jeg syns ikke spørsmålet ditt var frekt, bare dumt.

Skrevet

synes det er helt greit at du spør. Jeg trodde ikke det var så mange.

Men jeg var i den situasjonen selv da jeg ble gravid med eldste.

Hadde da en elsker som hadde mange barn fra før(burde kanskje ringt noen bjeller da) Vi brukte kondom, men hadde vel vært uforsiktig en gang eller 2. var meningen jeg skulle ordne med p piller.

Var overhodet ikke noen mulighet for at vi kunne bli sammen.

Da jeg ble gravid ønsket han at jeg skulle ta abort, noe jeg ikke klarte, selv om jeg visste fra dag 1 at jeg kom til å bli alene om og med barnet.

Barnet har i dag noe kontakt med faren, men hadde ikke det i det heletatt de første 3 årene.

Skrevet

Jeg hadde rotet borti en fyr i et par mnd, vi hadde vært litt uforsiktige - (men jeg har fått beskjed om at jeg ville ha problem for å få barn, og dermed var ikke tanken på å bli gravid veldig reell heller.)

Denne fyren så jeg etterhvert at det ikke funket med - så jeg slo opp - og fant rett etterpå ut at jeg var gravid. Jeg er godt over 30, ressurssterk og tenkte ikke engang tanken på abort, da dette barnet sannsynligvis er min eneste sjanse til å oppleve morsrollen.

Å være alene som gravid er kanskje litt tungt, men når en er innstillt på det og har gode venninner så ordner det meste seg.

Jeg og BF har god kontakt nå, og han kommer til å være en pappa som stiller opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...