Gå til innhold

Når begynne med vippestol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er de små når man kan begynne med vippestol?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finns stoler fra o mnd og oppover. Vi har kjøpt en nå som er kjempe fin. Med lyd fra mors hjerterytme plandt annet. Venter den i posten nå. Den kan brukes fra fødsel av. Ryggen kan justeres. Hun frøkna vår liker og se rundt seg og syntes ikke det er gøy og ligge hele tiden.. Og hun kan ikke være på fang hele tiden. Gleder meg til den kommer!! :o) den vi har kjøpt er fra fisher-Price og heter lil bearhugs hartbeat Bouncer.

Finnes jo mange forskjellige da.

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvilken stol du har. Vi har baby bjørn vippestol, og vi brukte den fra mini var ca 2-3 uker tror jeg. På det nederste hakket. Vi brukte den ikke så mye i starten.

Men det skal jo stå litt om det i bruksanvisningen.

Skrevet

Fysioterapauten på helsestasjonen anbefalte ikke vippestol. Det er jo ikke en ting barnet må ha. Barnet blir mer passiv der, og det er ikke bra for ryggen. Vi har også en vippestol fra fisher price, med lyd og vibrering. Det står i bruksanvisningen at den kan brukes fra fødselen, derfor kjøpte besteforeldrene den i julegave. Den kan ikke legges flatt, er mer som et sete/stol. derfor brukes den bare ved behov, som når jeg må lage mat eller dusje. Nå er han 3 måneder, og vil nok heller bruke den mer når han blir større.

Skrevet

Hvis vippestolen har full liggestilling kan den brukes selv for nyfødte. Jeg ser ikke helt poenget med totalforbud. Selv små babyer kan ha behov for å f.eks. være med når familien spiser middag og da er vippestol veldig greit. Det er da snakk om 15-20 minutter til sammen i løpet av en dag og det er ikke noe problem selv for de minste. Utstrakt bruk av vippestol som "lagringsplass" for babyen er derimot en uting, men slikt tror jeg de aller færreste gjør.

Skrevet

Slutter meg til deg over. Alt med måte. BabyBjørn sin i liggende stilling kan brukes fra ganske så tidlig. Og er helt genial. Stikkordet er variasjon for de små. De fleste babyer elsker å "være med", sitte ved bordet under måltidene, på badet når du dusjer og kler på deg osv. Og min lillegutt styrer fælt med disse trebjørnene han kan snurre på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...