Gå til innhold

Tokoplasmose av å spise kattekjøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få det??

Jeg vet jo at man kan få det av kontakt med katter, men kan jeg få det av å spise det? Jeg er ganske sikker på at det var gjennomstekt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få Ebola og Super-Aids, di trollkjærring

:D

Skrevet

Her spises det etter 30 minutter på 225 grader.

Går helt fint det.

Skrevet

Det aller, aller viktigste er å gjøre følgende for å unngå tokoplasmose når du fråtser i kattekjøtt:

- Katten blir bløtlagt i tre dager, i rennende springvann fra Ciufenna-elven. Man får da til slutt hvitt kjøtt som er ganske mørt, sier han i programmet og legger til at han er en erfaren kattespiser.

Hentet fra en interessant reportasje i vg:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=589478

Skrevet

Men jeg spiste i Kina... vet ikke om de gjør sånn der!

Huff, angrer fælt nå.

HI

Skrevet

I Kina er de nok ikke så nøye på slikt.

Så hvis du på ramme alvor er bekymret for å ha spist rotte, slange, katt eller hund i Kina, og som regnes som like normalt som biff her hjemme, er en snarlig telefon til fastlegen å anbefale.

En lege har nemlig langt mere greie på slikt enn hva vi her på dib har.

Skrevet

Hehe..*host*

Mange hysteriske innlegg om muggost, kefir og laks.

Men katt?

Vel bekommen :-)

Skrevet

Kan man ikke spise slange??

-----------

Vet du noe som helst om hygieen på enkelte kinesiske (bakgårds)kjøkken?

Hvis svaret er ja, så burde du vite at er man gravid bør man holde seg unna disse.

Er svaret nei, så kan du få vite nå at det er ikke akkurat norsk matstandard du finner der. En god del mat, som kyllinger, rotter, slanger, hunder og hamstre oppbevares i stinkede kasser i bakgårdene, og blir så drept, partert og tilberedet og servert fortløpende.

Så hvis du er gravid så bør du holde deg unna slik mat.

Hilsen ei som har spist alt fra sjokoladeovertrekte maur til hamstre på sine mange reiser gjennom årene.

Skrevet

Men katt?

Vel bekommen :-)

-

Vel, ikke tar med seg brunosten på ferie til syden sammens med naboene sine.

Det finnes faktisk flere og flere av oss som reiser til fjernere strøk, og som faktisk prøvesmaker på de rettene som er vanlig i den kulturen vi kommer til.

Og nei, katt står ikke på menyen min til vanlig, heller ikke kamel som er seigt og krokodille som smaker litt som bedervet kylling.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...