Bellamora Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Jeg er i ekstase over å være gravid med gull nr. 2=) er 4+5 uker. Men i første svangerskap var jeg plaget med mye blødninger i starten. Merker at jeg tenker mye på dette, og at jeg er bekymret. Trodde jeg mistet første gullet mitt opptil flere ganger, og var på mange ultralyder. Får man tidlig ultralyd i svangerskap nr 2 når man har opplevd noe slikt i første? Hadde vært godt å få bekreftet at alt står bra til der inne. Noen erfaringer??
april*82 Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Jeg er i ekstase over å være gravid for første gang!!=) Er omtrent i uke 4 - 5 et sted (tror jeg). Engster meg også over alt mulig selv om jeg ikke har noen grunn til det. Jeg skal på tidlig UL om ca 2 uker, altså når jeg er i uke 6 - 7. Legen mente det var en god ide, mest for å kunne bestemme termin (har hatt veldig lange og uregelmessige sykluser). Jeg måtte ikke en gang be om det, han bare foreslo det. Jeg ble selvfølgelig kjempeletta og takket ja! Mulig det er stor forskjell på leger og hvor man bor i landet, men du vurde vel lett kunne få en tidlig UL? Å være engstelig er til og med "medisinsk grunn" til å ha rett på tidlig UL. Jeg ville snakket med legen min. Lykke til! =)
Nydlige datter09-spire2010 <3 Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Jeg er andregangs og er 10+4. Jeg var på ul i uke 8 og alt var bare fint:) Men jeg har det likt deg.Er bekymret hele tiden og kjenner etter om jeg enda har symptomer. huff,skikkelig stress dette Første svangerskap var jeg enda verre enn jeg er nå. Jeg gikk fast til JM 1 gang i uken bare for å høre hjertet til jenta mi:) hehe.. Men alt er jo bra,bare vi som er så overnervøse(er jo lov det) men vi burde prøve å roe oss ned og heller være positive og glede oss over det lille underet vi har i magen <3 Enkelt og skrive det ja,men verre med hodene våre:p Jeg skal til UL igjen om 2 uker så håper tiden går fooooort.. Lykke til til dere Alt kommer til og gå bra
Bellamora Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2010 Jeg håper jeg kan gå gjennom første trimester uten blødninger denne gangen Det var det som var så slitsomt sist. Jeg har ikke hatt blødninger enda, men er jo ikke i 5.uke engang. Jeg får høre med legen når jeg skal dit neste uke. jeg har en veldig snill og koslig lege, så jeg tror nok han forstår meg=) Lykke til videre jenter.
momous Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Hei lykkelig nygravid Du kan helt sikkert bare fortelle til legen din at du er veldig bekymret og spørre om du kan få en tidlig ul. Det er jo ikke bra å gå rundt å være bekymret heller. Jeg har vært til to ultralyder allerede, er 9+5 på vei. Skal til ny ultralyd 3 mars. Min historie er litt spes, da jeg er 41 år og har mistet 2 ganger det siste året, men nå tror og håper jeg at det skal gå bra. Ikke bekymre deg så mye, det går jo bra de fleste gangene. Du har jo klart det en gang før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå