fresh Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Jeg er så lei meg! Går på skole, og ble gravid i begynnelsen av skoleåret. Samtidig giftet jeg meg, så planlegging tok en del tid, og jeg var vekke fra skolen i 2 mnd pga jeg var så trøtt og ville bare sove. Vi hadde første eksamen en uke før bryllyupe (medisinregning), og det var travelt nok med siste rest av lanlegging. Konten ble desverre mandagen etter bryllupet, som om vi fikk øvd så mye den helga liksom. Så en uke etter bryllupet kjøpte vi hus, og begynte å pusse det opp, og en mnd etter flyttet vi inn. Alt dette skjedde på 5 mnd, og jeg er veldig sliten. Jeg har strøket på alle fag i høst, og noen har jeg strøket to ganger på, men tar de opp nå denne våren. Hadde min første eksamen i februar, og strøyk! Skal ha en i neste uke, og jeg føler ikke jeg får lese. Har en unge som har vert syk 3 dager, og neste mandag står han uten bhg plass, og i tilegg begynner jeg å bli syk. Mannen min er i praksis, og kan ikke ta fri for å hjelpe, for han kan bare være borte 4 dager, og de trenger han ha tilgjengelig tilfelle han skulle bli syk. Nå er jeg 28 uker på vei, og veldig sliten. Føler jeg mister motet. Tenker på om jeg skal slutte på skolen, men innerst inne vil jeg ikke det, jeg vil bli sykepleier. Det er bare så hardt studie. Jentene i klassen sier jeg bare må sette meg ned og pugge, men jeg blir så irritert-for de aner ikke hvordan det er å være småbarnsmor, gravid og studere. de har jo are seg selv og tenke på. Jeg er bare så drit lei av å lese, og legen gir meg ikke sykemelding så jeg kan utsette den ene prøven til neste halvår-hun gir meg bare hvis jeg faktisk er syk den dagen det gjelde. Noe jeg synes er så urettferdig, har flee kjente som får sykemelding pga vondt i hodet. Her sitter jeg og sliter med det ene og det andre, og har faktisk en skikkelig grunn til å få en sykemelding, men NEI!!!! Og nå trenger jeg bare noen oppløftende ord, så jeg kan klare å fortsette å lese...Jeg er bare så drittlei, har bare lyst å legge meg ned å gråte!!!!!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Så flink du er som har holdt ut med alt dette stresset så lenge! jeg leste gjennom tråden din og ble sliten bare av å lese alt som skjer rundt deg. Et barn tar jo nok energi i seg selv, være gravid alene er jo også nok- og atpå til studerer du? Husk at du bare er menneske- og at du bare lever en gang. Ta vare på deg selv og familien din! Studier er viktig og ikke minst spennende men akkurat nå virker det som du må sette deg ned og skrive en oversikt over hvordan du tenker at dette skal gå rundt og planlegge. Hva med å snakke med studieveiledere på skolen for å få hjelp? Det er mange man kan få hjelp fra, kanskej familie eller venner kan hjelpe deg så du kan få noen timer for deg selv? Enten å lese om det er det er studier du vil satse på, eller bare for å sove og slappe av litt? Ta deg en liten pause i hverdagen og prøv å få hodet litt over vann.. Dette kan jo hverken være sunt for deg eller noen andre? MEN FY SØREN FOR EN INNSATS DU GJØR, stå på men ikke slit deg mere ut er du snill......
Nikki 75 Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Du må snakke med veileder på skolen. Det går an å søke permisjon fra skolen, slik at du utsetter resten av fagene f.eks et år.
fresh Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2010 jeg har tatt permisjon fra januar av, fordi jeg ikke okret å gå ut i praksis, og hadde ikke hatt tid til det heller siden jeg skal konte så mange eksamener denne våren. Og jeg har bare rett på 1års permisjon, ellers mister jeg studieplassen min. Da må jeg søke meg inn igjen, og da kommer jeg ikke inn for snittet har steget
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Permisjon er iallefall en bra start! Da vil det jo iallefal ikke komme for masse nye ting i livet ditt. Men hva med å få hjelp fra frivillighetssentralen om ikke familie og venner kan avlaste med barnevakthjelp? Du burde seriøst satt av tid så du får eksamenene ut av hodet hvis du skal satse på skolen. En ting har jeg iallefall lært og det er at halvhjerta forsøk (være seg interesse eller mulighet) på skole er nesten døfødt... Strukturer den tiden du har, få hjelp fra kollokviegruppe eller andre studievenner og stå på. Er jo begrensa hvor mange eksamener og hvor mye du skal lese. Ta en bok av gangen. Og vært stolt over å ha klart deg så langt!
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 du gjør en super jobb, hjelpes jeg ble sliten av å bare lese igjennom innlegget ditt....synes det er rart at ikke legen gir deg en sjukemelding, men du kan gå til en annen lege å få sjukemelding derfra. masse lykke til fremover, håper virkelig det ordner seg for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå