Gå til innhold

Ang frikort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nådd opp til grensa for frikort i år. Hvordan gjør jeg det for å få dette frikortet? Må jeg dra til Nav også ordner de det derifra? Gjelder frikortet de to barna mine som er over 12 år også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ett legebesøk på samvittigheten også, som jeg ikke har kvittering på, men når jeg vet datoen, kan jeg bare stikke innom legekontoret og be de om bekreftelse?

Men hvordan blir det når grunnen til at jeg når opp til frikortet sannsynligvis er en forsikringssak? Har jeg da rett på frikortet, når jeg faktisk kan få refundert hele eller deler av mine utlegg? Er jo ikke hele summen jeg har betalt inn som gjelder for frikort engang.

Skrevet

stikk innom nav du :)

De gir deg enten frikort eller så får du ikke det. Gjelder ikke for barn over 12 år.

Skrevet

Du drar på nav ja, så får du frikort etter et par uker.

Iløpet av sommeren blir frikort automatisk, så da slipper man å tenke mer på det!

Og ja, du kan få skrevet det på i etterkant, alt ligger på dataen hos legen din. Skal forsikringa betale, så får du jo uansett etterbetalt det du har lagt ut.

Barn er gratis hos legen frem til 16 år nå, så nei. Det gjelder ikke for barn over 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...