Gå til innhold

hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes tiden går saaaktee.... er 10+3 idag.....

vært evig bekymret de siste 2 ukene ettersom symptomene bare har forsvunnet mer og mer.... for et par dager siden var ømme pupper det jeg klamret meg fast i.. nå synes jeg de er helt normale igjen, synes tilogmed størrelsen har gått litt ned ijenn....

Jeg har ikke blødd noenting i hele svangerskapet, og i uke 7+3 så jeg en spire med et tydelig bankende hjerte.

skal på ultralyd igjen om 2 uker, men det er så lenge til, sitter her med en dålrig følelse på hele greia......

eneste jeg klamrer meg fast i er at jeg ikke har blødd noe, men så tenker man jo på MA da.....

spørs om jeg kansje ikke må ringe å få framsykyndet den ultralyden om de har ledig time:P

Hvor tidlig kan de ta utvendig ul? ( tror ikke der jeg ringte tar innvendig...)

Off hva tror dere? grunn til bekymring?

Andre som har opplevd å miste symptomene, men allt var bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du så et bankende hjerte i uke 7 tror jeg at jeg ville prøvd å slappe av. Sannsynligheten for at det går galt er jo bare bittelitt over 10% fram til uke 12, og enda mindre hvis du faktisk har sett hjertet slå:) Jeg og har mista symptomene mine, men jeg prøver å tenke at det går bra. Forrige svangerskap hadde jeg ikke et eneste symptom i 9 måneder, så jeg vet jo at det ikke trenger å bety at noe er galt. Nå skal jo jeg på ultralyd neste fredag for å fastslå termin, men du skal jo på ultralyd i uke 12 selv. Og det er jo ikke såå lenge til. Hvis du går nå, tror du at du klarer å slutte å bekymre deg fram til ordinær ul, eller blir det sånn at du føler at du må få det bekrefta ,med jevne mellomrom? Kanskje du heller kan skaffe deg en doppler sånn at du kan høre hjertelyden hjemme? Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg:)

Skrevet

Er gravid for andre gang - hadde MA i fjor og hadde da ultralyd i 7. uke. Noe svake hjerteslag da - skjønner nå at legen var litt tilbakeholden da.

Denne gang ventet jeg til 8+1 før ultralyd - viste seg at jeg var 8+3 og alt var veldig bra denne gang!

Det koster ikke noe annet enn penger å ta ultralyd. Så vidt jeg vet er det ingen risiko forbundet med det. Om du er i tvil eller stressa over manglende symptomer kan du få roen for "bare" 1000 kr. For meg var verd det. Hvorfor vente? Prøv ev. en annen klinnikk om du har mulighet dersom de ikke har time før.

Jeg skal ta UL igjen så fort som mulig etter 12+0 - rett og slett for å kunne slappe av. 2 uker virker som en evighet når man venter.

Sannsynligvis er nok alt bra - så lenge alt var bra i 7+3 uke kan du nok slappe av.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...