Gå til innhold

Dette med åpen/lukket livmortapp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ganske ny her inne :) har lest masse, masse teori på nett om hvordan bli gravid, hva man kan forvente seg osv. Men ble litt nysgjerrig på dette med livmorappen? Er dette noen man kan sjekke selv? Beklager viss det er et veldig teit spørsmål:) men er det sånn at dersom den er lukket er det sjangser for at man kanskje er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk skal du ha Mon tro:) det ble nok bare med lesingen.. He he. Gud, så skummelt! Tror jeg setter min lit på El-tester og eventuelle graviditetstester for å avgjøre utfallet:)))

Skrevet

Hehe, ah, jeg glemte å advare mot de bildene! ja jeg skal begynne me EL tester, for sånn som det stod i artikkelenog andre steder, så er det lett å bli forvvirret av dette med livmortappen.

Skrevet

Ja det er lett å bli forvirret av livmortappen. Kjente på min på mandag 9 dpo, da var den åpen og jeg skjønmte at tanta var i anamrsj. Den var lukket igår igjen og idag, men tanta kom idag. Skal slutte å tappetafse....

Skrevet

Vil bare tipse dere, hvis noen skal starte/ikkje skjønner helt å tappetafse (ekkelt ord, men akk så passende..hehe)

Nr.1. Vask hendene.

Nr.2. Sjekk kun én gang daglig, til noelunde samme tidspunkt.

Nr.3. Ikke heng deg opp i åpen, lukket, høy lav o.l. Konsistensen er det viktigste! Hard= lukket/ufruktbar, myk=åpen/fruktbar.

Og, notér ned i kalender, hver dag. Fort gjort å glemme og surre med datoer. :)

Er blitt ganske dreven på dette i løpet av mine 15 mndr. som prøver :) Hehe..

Lykke til! :)

Skrevet

Oh ikke bli nervøs hvis den ikke snur seg bakover og forsvinner oppover med en gang du blir gravid! Det skjer ikke alltid så fort som det kan virke på feks Pernille.info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...