Gå til innhold

Forkjølet gutt på 5 uker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars lille, søte gutten min. Han er surklete og brekker seg og sliter med pusten. Var på legevakten i natt, og de sa det bare var vanlig forkjølelse og slim som ikke kom ordentlig opp.. Noen god måte å hjelpe han på? Fikk bare en time søvn i natt pga angst for at han skulle kveles..så håper han blir bedre fort.. Er helt super-bekymret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du blir bekymret. Vår var også mye forkjølet den første tiden. Det surklet masse i halsen/brystkassa, hun hostet, nøs og var helt tett. Jeg tror ikke det er uvanlig. Også høres det muligens verre ut, enn hva det egentlig er. Selv om det surkler i halsen, så får de nok pust.

Legen sjekket halsen hennes og den var rød, men det var ikke noe farlig.

Vi prøvde å la henne være mest mulig oppreist (la henne ligge på brystkassa di) slik at snørret og slimet i nesen fikk renne ut. Vi brukte også hodepute for baby, uten at jeg tror det hjelper stort.

Jeg vet ihvertfall at jeg lettere for puste hvis jeg får sitte oppreist når jeg er forkjøla.

God bedring til gutten din! :)

Skrevet

Samme her! Gutten min er fire uker i dag, og kjempeforkjølet. Jeg måtte på legevakten med han natt til i går fordi han fikk pusteproblemer.

Vet ikke helt hva vi kan gjøre for å hjelpe dem, men for all del ikke ta dem ut i kulden (-22 grader her i dag) sa legen til meg.

God bedring til dere.

Skrevet

Takk for det, Han er surklete og det er ikke noe stas, men han sover heldigvis greit i mei taien eller i armene våre. Han våkner så fort vi legger han fra oss, selv om hode-enden er hevet.. Helt greit på dagtid selvfølgelig, men litt verre på natten.. Klarer ikke å sove med han oppå meg iallefall. Lurer litt på hvordan vi skal gjøre det, for en times søvn på over et døgn er ikke holdbart i lengden for hu mor. :)

God bedring til dere også "En til i februar!"

Skrevet

Min lille har også forkjølelse. Hun er nå blitt 12 uker. Synes det er veldig ekkelt, spesielt om natten. Er nesten litt redd for at hun ikke skal få nok luft.

Noe som funker litt er at jeg har reist opp sengen på skrå, slik at hodet ligger høyere, samt at jeg bruker saltvannsdråper.

Om natten når det er som verst, gir jeg henne saltvannsdråper og så går jeg litt med henne slik at det skal åpnes litt opp.

God bedring til oss

Skrevet

husker forresten at vi la henne på siden. Da er det enklere å puste. Så støttet vi magen hennes med et litt stivt pledd, slik at hun ikke skulle tippe rundt på magen. Vet ikke om det er helt i hendhold, men hun ble roligere av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...