lott Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Jag har begynt å se på babycall. Hva har dere for erfarenheter med de ulike sortene og hva rekommenderer dere der ute? Jeg vet att jeg vill ha batteri på begge enheter men ellers åpen for forslag...
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Vi har supernova og er veldig fornøyd. Kjøpte den på anbefaling fra flere her inne på Dib
Gjest Kira06 Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Må si meg helt enig med Vestlandsfanden, og anbefale Super Nova. Er ganske dyr (ca 1400 kr tror jeg), men fikk kjøpt en brukt på finn.no. Hadde nemlig kjøpt en billig en først, men den fungerte absolutt ikke. Så anbefaler å kjøpe en som koster litt mer.
ღMaritpusenღ Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Jeg kjøpte en fra Doro. Tror den hette noe ala 35+1. Den var det en enhet som konstant sto i strøm som skulle stå ved barnets seng, og to foreldreenheter som gikk på batteri (med lader). Foreldreenheten kunne stilles om til babyenhet til bruk f eks i vogn. Kjempesnedig. Var også walkietalkie funksjon mellom foreldreenhetene slik at om babyen gråter så slår det jo inn på begge. Da kan foreldrene snakke seg i mellom om hvem som skal se til barnet (om den ene er i kjelleren og den andre ute i hagen eller lignende). Også en praktisk funksjon. Rent bortsett fra det var det ingenting jeg ble fornøyd med med Doroen. Syns ikke den ga utslag tidlig nok (hørte gjerne babyen gråte i gangen lenge før det ble lyd i babycallen) til tross for at den var stilt på det mest følsomme. Var også en plagsom ringelyd, ala dørklokka som bare var plagsom og som bikkja irriterte seg over. Når det var utslag på babycallen hørte jeg ikke babyen særlig godt, var vanskelig å avgjøre hvilke lyder (mistet smokk, våken, vondt osv) han lagde. Etter at det ble stille igjen skulle normalt babyenheten ha sluttet å sende, men det gjør den ikke. Når den først har begynt å sende sender den konstant, selv om det ikke er en eneste lyd. Dette fører til at foreldreenheten konstant mottar - noe som suger batteri. Altså, bare piss.. Investerte derfor i en SuperNova (som flere har nevnt over her) og er superfornøyd. Bra batterikapasitet, justeringa på følsomheten fungerer (kan høre nesten hvert minste grynt om vi vil), enkel å bruke, viser temperatur (genialt for min utesover, særlig nå som det er så kaldt). Anbefaler derfor supernovaen, og fraråder doro på det sterkeste. Jeg betalte 1100,- for min supernova - NY i butikk. Doro betalte jeg vel rundt 650 for på nett tror jeg.. (Hehe, men om du vil ha Doro sin, så har jeg en billig til salgs! ;p hehehe)
Drømmer om nummer 3 <3 Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Vi har avent digital babycall. Fordelen med den er at den har "åpen linje" hele tiden. Noen babycaller kobler bare inn dersom barnet lager lyd. Med Avent sin hører du lyden fra rommet hele tiden, du kan høre barnet puste hvis du holder øret inntill. Jeg synes det er veldig trygt. Når jeg har prøvd en sånn babycall som bare slår inn ved lyd blir jeg så usikker på om den virker og sånn...
Julelita Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 Anbefaler også en babycall med åpen linje. Vi kjøpte en såm slår inn ved lyd, og skal nå kjøpe ny fordi den bare slår inn når hun illskriker, ikke når hun sutrer, er iferd med å våkne osv (og når hun først har begynt å illskrike, er det mye mer jobb å roe henne ned igjen)
las chicas Skrevet 25. februar 2010 #7 Skrevet 25. februar 2010 jeg kjøpte en fra clas olson som er helt greit. eneste er at den ikke sier ifra hvis baby uniten er fri for strøm eller er uten dekning. samme med avent sin. er egentlig ganske dumt. lille her har da grått ett par ganger uten at jeg har hørt det. vil ha en som sier ifra om dette. blir nok å kjøpe en supernova (eller hva den heter.....). har tidligere vært imot denne pga av at jeg har jobbet i 3 forskjellige barnehager hvor vi har hatt den og det har vært problemer med omtrent alle sammen. men blir nok å kjøpe den nå. den fra clas olson går på røykvarsler batteri. blir ganske dyrt i lengden sien et batteri koster nesten 50kr og varer rundt en uke. blir fort ltt penger det ja. da investerer jeg heller noen 100lapper på en som er oppladbar.
Trultetryne Skrevet 25. februar 2010 #8 Skrevet 25. februar 2010 Vi har Philips Avent (den dyreste) og så langt godt fornøyd. Det lønner seg forresten å sjekke priser. På Reflex kosta den 1699,- mens på Elkjøp kosta den 1299,- Flaks at vi sjekka!
oktobermamma2009 Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 IKEA Family! Funker som bare det og koster litt over 200 kr. Bare tull å bruke tusenvis av kroner på sånt! Er riktignok en som bare slår inn ved skrikelyder, men det er bare greit, trenger ikke å høre pludrelydene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå