Gå til innhold

3D eller vanlig UL i uke 14 for å få vite kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å vite kjønn, SÅ FORT SOM MULIG, hehe, og lurer på om det er større mulighet for å få vite det på 3D eller vanlig ultralyd når man er 14 uker på vei?

Skrevet

hei

Man ser jo mere med 3D

Men problemet i uke 14 er jo at man ikke sikkert ser det med 3D allikevel. En jente ser ut som hun har penis ganske langt ut i svangerskapet. og la oss si at du ikke er 14 uker på vei da du bestiller UL men bare 13 så er det nok veldig vanskelig å se.

jeg regner med at du regner ut ifra menstermin og den stemmer veldig sjelden akkurat. De fleste blir satt frem eller tilbake noen dager. Og når du bestiller UL så tidlig for å se er det jo en stor risiko for at du ikke ser det du er ute etter å se!

jeg vil anbefale deg 3D UL, litt senere ut i svangerskapet, da får du mye mer igjen for det du betaler!

Skrevet

Jeg vet at man ikke er garantert å se noe, men det er min prioritering. Man er forøvrig ikke garantert å se kjønn på ordinær ultralyd heller. Jeg vet hvor langt jeg er, brukt eggløsningstest.

Skrevet

"Det er vanligvis lettest å se kjønnet ved hjelp av vanlig 2D."

Dette fant jeg på www.ultralydklinikken.no. Da blir det vanlig ultralyd denne gang!

Skrevet

Jeg var på UL denne uka (uke 13) og da så vi en tut. Men som gyn forklarte så har både jenter og gutter tut såpass tidlig. Først fra uke 16 begynner man å kunne si at en tut er en gutt og ikke tut er jente. Hos meg trodde hun det var en guttetut, men det var ganske usikkert.

Skrevet

Familieklinikken som jeg nå har bestilt time hos, sier at de kan skille kjønn fra uke 14. Hvor tidlig man kan se, kommer ann på om utstyret er bra og om legen er dreven på å skille kjønn. Men det er jo mer usikkert så tidlig!

Skrevet

hvis du er så sikker på ting så forstår jeg ikke hvorfor du gidder og spørre her. Folk svarer faktisk i beste mening, men det virker som om du tar alt feil. det er jo faktisk en mulighet for at noen her kan ha mer erfaring enn deg når det kommer til graviditet!?!?

I forhold til at du VET at du er så og så langt på vei fordi du har tatt el test, så vil jeg bare si at det ikke trenger å bety det for det! Egget kan faktisk ligge i dvale før det befruktes...men du visste vel allerede det også!

Skrevet

Jeg vil anbefale Dr Molnar som holder til på Oslo citylegesenter.

Han driver med 3d og har over 10 års erfaring.Han er super dyktig og jeg var hos han når jeg var mellom 14 og 15 uker å tok 3d.

Han så kjønnet med en gang.Han ser da på bekkenet også.

Og tar en grundig sjekk av babyen.Han har vært med bak i filmen in the womb.

Skrevet

titter innom fra andre trimester..

Jeg er i uke 19 nå og var på ul på mandag..alt var bra med den lille, men kjønnet fikk vi ikke vite fordi navlestrengen lå midt mellom beina på h*n. Legen sa at hvis jeg ville vite kjønnet lønnet det seg og vente til rundt uke 22-24. Da var det lettest og skille mellom gutt og jente og mindre sjans for at navlestrengen lå slik den lå nå... Lykke til!

Skrevet

Har hørt flere som har vært hos Molnar og er veldig fornøyd. Så han kan se kjønnet bedre med 3D enn 2D? Eller blir det alltid tatt 2D først? Jeg leste at man kan se kjønnet bedre med 2D enn 3D, derfor tenkte jeg å utsette 3D til senere, nå ble jeg usikker. Har hørt at Molnar er mest dreven på det medisinske, mens familieklinikken er dreven på blant annet å skille kjønn. Hmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...