Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Jeg trenger hjelp NÅ! Spiser fiberrikt og drikker vann. Bra med frukt hver dag. Går på do med en gang jeg føler trang til det. Får dessverre ikke bevegd meg så mye som jeg ønsker. Setter bare i gang maserier og ubehag. Noen som har råd? Klikker for meg snart. Er i uke 38 og synes det er tungt nok med ungen i magen. Trenger ikke en opstipert tarm i tillegg!!!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Laktulose er noe som kan hjelpe. Jeg var veldig plaget med hard mage/forstoppelse i nesten hele 2.tri. etter at jeg begynnte å ta laktulose hver dag (tar litt mer enn dosen som er anbefalt) er jeg i alle fall ikke forstoppet lenger.. Spurte på apoteket og de anbefalte den, helt trygt for oss gravide! Ellers er det vel bare og drikke så mye vann man klarer, hørte en jordmor si at vi ikke skal gå forbi en kran uten og drikke litt Det tok forresten noen dager før jeg hadde effekt av laktulosen, så om du prøver ikke gi opp med en gang! Lykke til
Lady lovely locks Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Det er naturlig å bli har i magen når man er gravid. Maten går saktere gjennom systemet for at du og fosteret skal ta opp mest mulig næring fra maten. Det som kan hjelpe er Svisker, biola, rosiner. Jeg måtte ta en kopp kaffe for å komme på do, det gjorde underverker for meg. Jordmor sa at det var helt greit å drikke litt kaffe, og at hun viste at det ofte hadde god virkning.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Et stort glass skikkeli søt husholdningssaft. Fungerer som bare det. Avføringsmiddel inneholder ofte sukker fordi det er det som fungerer. Ellers er jo kaffe og nevnt. Og store mengder rosiner, sjokolade eller lakrisk. Alt etter hva du har i hus
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 Masse drikke, Frukt & Fiber fra helsekost, laktulose eller dulphalac fra apoteket, svisker/sviskepure/sviskeyoughurt, lakserolje, overmodne pærer, avføringspiller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå