Gå til innhold

Graviditet og forstoppelse,- bruk av Laxoberal- noen som har erfaring med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tarmsystemet mitt er litt vanskelig til vanlig, men jeg klarer å regulere det med riktig kost etc. Når jeg er blitt gravid stopper det helt opp, det gjorde det forrige gang også. Problemet er at jeg blir så utrolig kvalm av å være forstoppet, det blir helt ille blandet med graviditetskvalme. Derfor har jeg begynt å bruke Laxoberal. Det er så utrolig effektivt:) Tar bare nok til at jeg klarer å gå på do en gang per dag. Men gravide skal ikke ta dette, ikke fordi de vet det er skadelig, men fordi de ikke har undersøkt det grundig nok. Er det veldig dumt av meg å bruke dette? Noen andre som bruker det? Skal til legen om et par uker, skal selvfølglig spørre henne, men hva sier dere? Kanskje noen som har spurt sin lege?

Skrevet

Jeg har også problemer med magen fra før og det har blitt mye verre etter jeg ble gravid. Jeg brukte først lactulose, men det skapte verre luftplager så jeg kuttet ut det. Min lege anbefalte derfor microlax istedet, det funker for meg. Ingen trivelig affære, men overkommelig og nødvendig. Jeg bruker ca 1 i uken. Men jeg går ikke på do hver dag da. Bør man det? hehe, hva er egentlig normalt?

Jeg ville under ingen omstendighet brukt noe som gravide ikke skal ha, den sjansen ville jeg ikke tatt.

Skrevet

Misforstå meg rett, men så godt å høre at jeg ikke er alene!!

Jeg har fra før et ganske tregt system, men klarer holde det i gang med sterk kaffe om morgenen og vente noen timer før jeg spiser noe..Spiser jeg frokost, kan jeg glemme å gå på do den dagen! *sukk*

Nå er jo kaffe bannlyst, drikker koffeinfri da, men det har absolutt ikke samme effekten....

Har kanskje vært på do et par ganger siden testen lyste positivt, og det er over en uke siden, er 5+4 idag....Det er så ubehagelig å føle seg konstant opstipert!! :`(

Fikk beskjed fra en lege venninne at Dulcolax fint kan brukes av gravide (brukte det en periode i fjor pga ekstremt treg mage), vurderer å ta den over et kortere tidsrom....for dette går ikke over lengre tid!! :(

Jeg står over microlax, har simpelten brukt det for mye på jobb (på pasientene altså!)...

Skrevet

Nei da, jeg sier ikke at man bør gå på do en gang per dag, men for meg kan det gå en liten uke før det skjer noe naturlig;) Så jeg må gjøre et eller annet! Gjorde alt "riktig" i forrige sv.skap, nå er jeg ikke så nøye kjenner jeg. Skal jo leve selv opp i dette også.

Skrevet

axininja osv ,- jeg også er avhengig av kaffe på morgenen for at magen skal fungere. Nå klarer jeg ikke å svelge kaffe, det smaker helt jævlig. I begynnelsen av graviditeten (altså for en 2-3 uker siden;)) klarte jeg å spise linfrø. Men du brekker deg ikke over de linfrøene så mange ganger før du får nok. Jaja, det går vel over. Gleder meg til april- for da er jeg ferdig med 1trimester!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...