Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Jeg og BF har av forskjellige grunner ikke kommet til enighet og har derfor ikke laget noen skriftlig samværsavtale enda. Nå skal vi prøve på det. Jeg tenkte å foreslå 3 dager en uke og 4 dager neste uke. Babyen er 10 mnd gammel. Virker det ok? Lengden på samværene tenkte jeg å sette til 2-3 timer per gang.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Ja, det må vel være bra Hyppig samvær er jo best når de er så små
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Jeg ville nok syntes at 2-3 timer per gang er AAAALT for lite!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Hvorfor kan ikke barnet overnatte hos far???
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 2-3 timer er absolutt ikke mye om far skal se barnet såpass ofte. Om samværet hadde vært 2 ganger i uken, så hadde nok 2-3 timer vært for lite, men for så hyppige samvær så er det MER enn nok. Advokat
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 Fordi barnet er for lite til å overnatte borte kanskje? ikke hi
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #7 Skrevet 24. februar 2010 Fordi babyen nattammes en god del ganger enda. HI
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #8 Skrevet 24. februar 2010 Høres ut som en bra avtale. Og jeg synes heller ikke 2-3 timer hver gang er lite.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #9 Skrevet 24. februar 2010 2- 3 timer synest jeg er lite. far har da også rett til å ha barnet på overnatting. dersom du ammer. kan du pumpe deg eller begynne å gi barnet mme.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #10 Skrevet 24. februar 2010 Høres kjempe fint ut. Heldig baby og pappaen som har en mor som er så samarbeidsvillig :-)
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #11 Skrevet 24. februar 2010 Barneombudet anbefaler at barnefar (eller mor,dersom far har hovedomsorgen) venter med overnatting til barnet er mellom 1-2 år. Det er ikke bra for ett så lite barn å sove borte fra kjente omgivelser. Dette inkluderer jo også tanter, besteforeldre osv. Advokaten igjen
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #12 Skrevet 24. februar 2010 Ja, så kan han jo se barnet 3 timer de ukene han ser han 3 ganger, og 2 timer de ukene han ser han 4 ganger? høres veldig fint ut!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #13 Skrevet 24. februar 2010 Mer enn nok. Her har vi en dag i uken og annenhver helg fredag til søndag. men ungen vår er 3 år. når hun var så lita som di hadde vi 2 dager i uka. begynte med overnatting med halvannet år ca
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #14 Skrevet 24. februar 2010 Det er jo en kjent sak at mange fedre ikke er så mye sammen med barna sine, de jobber ute på oljeplatformer, på sjøen, på fiske, de selger og reiser rundt land og strand. Andre menn jobber fra tidlig morgen til seint på kveld, noen kommer gjerne ikke hjem før klokka er fem til seks, og ser barna sine en liten time på kvelden. Det er ikke så fryktelig lite i forhodl til hva mange menn ser barna sine. Det er jo en fast og stabil ordning. Ikke dårlig, så kan en øke etterhvert. Far har ingen retter til å se barnet sitt, ikke mor heller for den saks skyld. Det er barna som har rett til å se foreldrene sine.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #15 Skrevet 24. februar 2010 veldig enig med deg annie 11:18, dette er ikke lite. Skjønner ikke hvordan noen her kan påstå at dette er lite samvær for far og barn.. Normalt samvær er jo bare 1 dag i uken og annenhver helg. Her får jo far og barn sett hverandre MYYYYE mer en som så. Synes det virker som en god og stabil ordning! Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå