Gå til innhold

Ferdigutdannet i mai 2010 og termin i mai 2010

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har nå søkt på ulike studier for å ta permisjon fra det fra høsten av, men det jeg lurer på er om jeg må betale semesteravgiften når jeg tar permisjon?

Til vanlig så må man jo betale den for å få utbetalt lånet.. Også lurte jeg på om noen visste om jeg får etterbetalt for juni og juli, siden jeg sikkert ikke får stipendet før i aug siden de må vite om jeg kommer inn på et studie først?.. og det får man jo ikke vite før i slutten på juli..

Hmm.. mye å tenke på når man ikke bare skal ha med nav å gjøre ja..

Fortsetter under...

tviler på du må betale semesteravgift da.

jeg fikk en gutt i mai 08, og søkte permisjon fra høstsemesteret igjen. betalte ikke semesteravgift. fikk omgjort litt lån fra vårsemesteret. måtte søkte på nytt om stipend og lån for høsten og fikk da etterbetalt for juni og juli.

men hvorfor "sparer" du ikke bare en eksamen eller to da, så du slipper å søke deg inn på nytt studie? du kan jo bare søke permisjon fra det du går på fra ca. april, og du vil slippe å søke deg inn på noe som helst. Så kan du ta de eksamene under permisjonen om du vil, feks ta de til neste vår. Så slipper du alt kavet.

det gjør iallefall jeg. har termin i april igjen, og orker ikke det stresset med alle eksamene rett etter baby. har nok med hovedoppgaven min nå og sparer 20 sp til permisjonen. det er TØFT å lese til eksamen med en nyfødt baby! bare et råd;)

Åkei, da vet jeg det iallefall :)

Har siste eksamen den 12 mai og termin 29 mai så satser på å rekke det. Har ikke spes lyst til å lese til eksamen i perm tiden når jeg kan ta de ferdig før nr 2 kommer :) Så derfor jeg søker nytt studie fra høsten av for å få stipend fra lånekassa. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...