Gå til innhold

Trenger gode råd jenter!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver på nr 2,og det har vi dessverre gjort en stund:-( men dere som her har jo alt fått det til,så da er vel her stedet å spørre :-) Jeg skal ha eggl.til søndag,når anbefaler dere å hoppe i køya? jeg har prøvd annenhverdag fra siste mens,dagen før eggl,og hver dag etter det,og 2 dager før...har igrunn prøvd det meste,men kan jo være noe vi ikke har prøvd... Tar imot allle tips med stoooor takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk høre at man bør ha sex 11-16 dager etter første dag av siste mens. Avhenger litt av syklusen din.

Sædcellene lever i inntil 3 dager, så det er greit å starte tre dager før du skal ha eggeløsning og så prøve minst en gang om dagen i 5 dager. Det har ikke noe for seg å ha ha sex to ganger rett etter hverandre, da bør du evt. ha det om morgen og så igjen om kvelden.

Liggestilling er også viktig så du kan hjelpe svømmerne.

Etter at mannen er "ferdig", sørg for å ha en stor pute klar som ha kan skyve under rumpa di slik at ikke noe renner ut. Tyngdekraften skal man ikke undervurdere. (Jeg hadde også bena mine plassert på en kasse for at stillingen skulle være mer behagelig. Lå sånn i ca. 20 minutter.

Gjorde dette ved begge graviditeter - Første gang ble jeg gravid på andre forsøk, 2. gang gikk det på tredje forsøk.

Selvfølgelig er det andre faktorer som spiller inn..

Lykke til!!!

Skrevet

Anbefaler deg å kjøpe eggløsningstest i tillegg og teste på de riktige dagene... eggløsningen kan i noen tilfeller forskyve seg noen dager frem eller tilbake selvom man har normale og jevne sykluser...

Skrevet

Hei nå vet ikke jeg hvor lenge dere har prøvd får å få nr to, men vi prøvde å ikke bli helt overfokusert på at vi prøvde å bli gravide. Nr 1 satt etter bare tre mnd med prøving, da var vi innstilt på at dette kunne ta et år eller så(mange barnløse venner som prøver, og har prøvd i mange år)

Nå når vi skulle prøve å bli gravid med nr to antok jeg på en måte bare at det skulle gå like fort, og ble skuffet da jeg ikke var blitt gravid med "en gang." tok over et halt år denne gangen, kanskje fordi kroppen min var litt mer "stresset" etter å bli gravid....???

Jeg begynte å lese litt og man kan vist nok bli gravid under menstruasjon, mye sex kan gjøre at man får to eggløsninger i løpet av en syklus osv. Så kanskje dere skal prøve å ha sex når dere har lyst og ikke stresse....

er jo selvfølgelig lurt å ha sex rundt eggløsning da.... he he he er ikke det jeg sier...

Lykke til

Skrevet

Har blitt gravid på første forsøk for andre gang nå( denne gangen var det strengt tatt ikke planlagt en gang, men selvfølgelig ønsket) Har hørt at man ikke bør ha sex mer enn annenhver dag rundt eggløsning, da sædcellekvaliteten til mannen blir dårligere av for ofte utløsning. Har også hørt at det hjelper hvis jenta får orgasme, da kommer sædcellene lenger inn. Vi har ikke ofte sex, men når vi har det kommer jeg flere ganger, kanskje det har hjulpet oss? Lykke til i allefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...