Gå til innhold

Hjelp! Spebarn, søsken og forkjølelser

Millsie

Anbefalte innlegg

Min lille gutt på 4 uker har vært snørrete mer eller midre fra han var en uke gammel. Overalt står det at det er "veldig sjelden" at spebarn blir forkjølet - men med søsken som går i barnehage og bringer med seg alle mulige bassilusker hjem, kan vel ikke det stemme...?

Noen med flere barn som har erfaring på området?

Stakkar bayen, han sliter så med det snørret - spesielt om natten. Og det er jo ikke mye man kan gjøre heller, annet enn salvannsdråper, blåse ut, heve sengen. Han har heldigvis ikke hatt feber.

Jeg blir litt fortvilt. Syns så synd i den lille og lurer på om andre opplever det samme...

trenger visst bare å høre om dette er ganske vanlig...

Fortsetter under...

følg godt med han om han blir tett i brystet og om han puster annstrengt osv...

har venniner som har hatt babyer som har vert forkjøla og det har forsvunnet av seg selv og eg opplevde rs visus på min nyfødte som krevde 14 dager på sykehus...

nå er det rs sesong og eg hadde vert veldig nøye med å følge med og få han tidlig inn på sykehuset viss det er snakk om rs...det kan jo også bare være en vanlig forkjølelse:) ikke stuss med å ta en så liten baby en gang for mye til legen enn en gang for lite:)

har han veldig tett nese som min hadde gav de han på sykehuset 5 ml saltvann i hvert nesebor:) brukte en 10 ml sprøyte...de aller fleste er forsiktig med saltvann og gir bare de små et par dråper,men tingen er det at en må bruke mere enn et par dråper for at det skal fungere:) ta en pause mellom hvert nese bor slik at lille babyen får pusten igjen...det er virkelig fælt,men sykehuset gjorde det hele tiden og annbefalte oss å gjøre det hjemme ved forkjøleles på den lille....

• 3 uker senere...

Det viste seg selvfølgelig at lille vennen hadde fått RS - og vi tilbrakte 6 dager på Ullevål. En helt forferdelig opplevelse å se den lille slite sånn. heldigvis var han på ingen måte av de verste tilfellene - men fælt nok likevel.

Oppfordrer folk til å være på vakt som de ovenfor her sier. Dra heller en gang for mye til legen en en gang for lite. Enormt mange RS-barn på Ullevål nå - de hadde aldri opplevd noe lignende. Og alle søsken av barnehagebarn...

huff,var redd det var rs, det er veldig,veldig fælt å oppleve på slike små:) men 6 dager er ikke lenge,så da fikk lille gullet et mildt angrep og det er veldig bra:)

dette sitter i en lenge og en blir så bekymret og redd;( fikk du med deg forebyggende astma medisin?

rs virus er grunnen til at eg skal og vil ha mai barn neste gang, 3 mnd til rs sesongen begynner:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...