Gå til innhold

4 mnd - soving på dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at mini her har blitt en liten morgenfugl og begynt å stå opp mellom 6 og 6.30, har det bare blitt krøll med dagsovingen. Av en eller annen grunn vil han ikke sove lenger enn 30-40 minutter på duppene sine (selv om det er tydelig at han trenger mere søvn), bortsett fra den midt på dagen som vi klarer å få til 2 timer med mye jobb og vugging av vogna (nytter ikke på de 2 andre duppene hans). Men nå har jo dagen blitt så lang, og jeg har fått en sutrete unge som er for mye våken mellom hver dupp (2-2 1/2 time). Hvordan sover deres på 4 mnd på dagen? Syns ikke jeg gjør annet enn å bære rundt på en trøtt og sutrete baby.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun her har aldri vært glad i sove på dagtid, men jo eldre hun blir dess flinkere blir hun. For 1 mnd siden sov hun til 10-12 på formiddagen, nå er vi opp mellom 07:30 og 08:00 om morgenen. Håper ikke det blir tidligere.

Jeg følger ikke så mye med på klokka, men nå er hun 09:45 og hun har enda ikke sovet. Igår sov hun to bittesmå dupper før klokken 13:00

Vi la henne igjen klokken 13:45 og da sov hun til ca 15:00. Det er sjelden at hun sover over 1 time, så det var luksus.

Litt senere på ettermidddagen tok hun enda en kort dupp, i kanskje 15-20 minutter. Så huske jeg ikke om hun sov en til dupp etter det igjen, før hun tok kveld rundt 20-tiden.

Hun sover kjempemye i forhold til hva hun gjorde. Men det har skjedd etter at vi begynte å gi henne grøt.

På natten sover hun på samme måte som før. Våkner et par ganger for mat. Ingen skriking :)

Skrevet

Min gutt er flink å sove på natta, legger seg som regel rundt 19.30-20.00 og sover til 07-08. Har gjennom dagen ca 3 lurer. To små på 30-40 min + en litt lengre lur, opptil 2 timer.

Sover han lenge om natten da? Jeg vet om mange som har dupper på kun 30-40 minutt i slengen. Jeg synes ikke 2 timer er så mye mellom duppene da..

Skrevet

Han sover veldig urolig om natten (1-2 timer mellom hver gang han våkner..sukk). Er i seng rundt 19.30. Vi skal begynne med grøt i dag, så håper at det snart kan begynne å hjelpe på nattesøvnen hvertfall.

Skrevet

Ja håper det. Travelt når han våkner så ofte. Vi har begynt med litt grøt til kvelds og han liker det veldig godt. Får melk etterpå og sover som regel bra. Får ikke mat før morran igjen.

Skrevet

Hei.

Nå nærmer lille seg 5 mnd her, men begynte å få problemer med dagsoving rundt 4 mnd, sov bare 30 om gangen, og ble mye sutring iløpet av dagen. Han sover alltid godt i vogna, men siden vi bor i bygård uten heis, orker jeg ikke mer enn 1 trilltur. Ringte hs, som foreslo å kle på han og sette bagen på kaldt rom. Så etter det er det på med dressen og lue, inn i posen og setter bagen i senga vår med vindue opp;) Må rugge et par min på bagen, så sove han som en stein, fra 1.5 til 2 timer ihvertfall 3 ganger om dagen. Merker han er mye blidere når han først er våken. Han har disse duppene ca kl 08.00 12.00 og ca mellom 14-15 er siste luren. Holder ikke stort mer enn 2 timer mellom hver dupp han heller.

Han våkner aaaaaaltfor tidlig om morgen;( mellom 05 og 06, men vi står ikke opp før 06.30, ca jeg tyner han lengst mulig hehe. Så er det å våkne og rope på mat hver annen time fra kl 23 og utover phu... legges kl 19.00. Han fullammes, men begynner å prøve grøt nå, men liten suksess ;( ikke kjempebegeistret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...