Grateful mom Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Hei! Er det noen som har noen fine bøker som vi kan kjøpe for å forberede datra vår på storesøsterrollen? Nå skjønner hun fint lite av at mamma har baby i magen, sier bare nei eller æsj når jeg sier det... Hun blir 2 om noen få mnd og jeg har termin i slutten av juli så magen er ikke så stor at hun har lagt merke til den så mye enda... Takker for tips!
herola Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 I Foreldre og barn står boka "Uno i mammas mage" anbefalt i alle fall. Så er det en del storesøster bøker også :--)
Helann og lillebror Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Jenta vår er straks 2 og blir storesøster i mai. Vi prøver også å forberede litt, og hun peker på magen min og sier baby, men det blir nok likevel et sjokk når hun må dele oppmerksomheten med en annen... Vi fikk en bok som heter "Miffy og babyen" (Dick Bruna), men synes kanskje ikke den er helt midt i blinken. Har lånt flere bøker på biblioteket både om barn som blir storesøsken og med bilder av babyer som gråter, ammer, bader, bæsjer. F.eks "Emma og lillebror" (Wolde) og "Hei lillebror" (Broomé/Alin). Fant for øvrig denne linken: http://maren.bokklubben.no/?p=728
Soljentene:) Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Storesøster-serien er helt fantastisk! Den har hjulpet søsteren min til å forberede jenta si på både det ene og det andre. Til og med da hun brakk armen, var det en bok om dette og som gjorde at hun ikke ble redd da hun skulle fjerne gipsen. Nå har de fått ny baby, og da var boken om det veldig kjekk også. Anbefales:)
Soljentene:) Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Mente Lillesøster-serien:) Litt fjern, og kan desseverre ikke skylde på ammetåken heller lenger, he he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå