Gå til innhold

Hvor skal jeg føde???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et aldri så lite dilemma her, dere... Jeg har fra før av 2 barn, begge er født på Kongsberrg. Nummer en var en dramatisk opplevelse, som endte i katastrofesnitt, nummer to var planlagt ks.

Men nå er jo Kongsberg foreløpig stengt... Men jeg regner med at den kommer til å åpne igjen i overskuelig fremtid. MEN, jeg har sagt til legen min at han skal sende henvisning til Skien denne gangen.

Dette betyr at jeg må gjennom hele shiten med prat ang ks vs vaginal fødsel, det er mye lengre å reise dit og jeg er ikke kjent i det hele tatt. Det positive der, er jo at det er barneavdeling, det er barnelege der 24/7 og det er visstnok en av landets beste barselavdelinger.

Men jeg var fornøyd med Kongsberg, jeg. Lite og intimt, følte meg vel tatt vare på i etterkant av begge ks'ene... Dessuten tenker jeg som så at når Kongsberg åpner igjen, så vil helt sikkert beredskapen være på topp og vel så det, nettopp pga hva som har skjedd der...

Så, dette blir jo bare ren synsing, men hvor ville dere født?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde at etter to keisersnitt, så hadde man ikke noe valg - da ble det keisersnitt videre også?

Skrevet

Nei, det er ikke noen automatikk i det lenger.

Skrevet

Jeg fødte også begge gangene på Kongsberg, men etter det som sto i avisen og min opplevelse der sist kommer jeg uansett ikke til å gjøre det igjen!

Jeg kommer til å dra på Drammen sykehus.

Er det lenger for deg å dra dit en Skien?

Bortsett fra at ma ikke får så lang og god oppfølgingstid med Drammen har jeg bare hørt gode ting om de.

Skrevet

Ja, det blir lengre til Drammen enn til Skien.

Kan jeg spørre hva som skjedde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...