Gjest Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Holder på å totalrenovere ett hus fra begynnelsen av 50-tallet,nog alle gulvene har stygt gulvbelegg fra 70-tallet. Når vi flytta inn kjøpte vi bambusgulv til en etasje. Nå har vi derimot funnet ut at det ligger et pent gammelt tregulv under gulvbelegg og plater. Så nå klarer vi ikke å bestemme oss for om vi skal hente frem det gulvet og slipe og lakke det, eller om vi bare skal legge bambus oppå. Vi får uansett bruk for bambusgulvet vi har kjøpt inn,for nede i kjelleren er det bare betong. Sparer jo også en del penger på å beholde det gamle gulvet, bambusgulv er ikke billig, og trenger det til to etasjer til.. Men jeg vet jo ikke hva slags stand tregulvet er i under alt gulvbelegget heller! Hva tror dere hadde vært finest??
Rampongi Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Tror jeg ville valgt det gulvet som er der. Om det er i veldig dårlig forfatning kan dere jo legge bambusen over. Men som du sier, dere får jo brukt bambusen andre steder om det viser seg at det opprinnelige gulvet blir fint. Kan jeg spørre hva bambusen kosta? Jeg har såå lyst på det, men ikke funnet noe pris noe sted.
Gjest Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Hehe, lagde forresten nicket mens jeg drev å tittet på bambusgulv på nett
Gjest Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Vi betalte rundt 500 kr pr kvm. Det var da kampanjepris, kosta vanligvis 650 pr kvm mener jeg å huske. Det er kjempefint gulv da, og super kvalitet!
Rampongi Skrevet 24. februar 2010 #5 Skrevet 24. februar 2010 Tihi, fine nicket. Det var jo ikke så ille pris, siden vi har lita leilighet
Rampongi Skrevet 24. februar 2010 #6 Skrevet 24. februar 2010 Altså, ja det var dyrt, men jeg tenkte ikke å ha det på så stort området
Mrs. Bouquet Skrevet 24. februar 2010 #7 Skrevet 24. februar 2010 Jeg hadde nok valgt å legge noe over det gamle gulvet. Jeg liker ikke de gamle tregulva. De er ofte i for dårlig forfatning til at jeg syns det blir pent. I tillegg er det gjerne for store gliper mellom bordene og overflaten er for ru (selv om man pusser og oljer/lakker/maler) til at det blir praktisk å vaske. Syns liksom alltid de som har det har det litt skittent. Sokkene er helt sorte under når vi har vært på besøk.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 24. februar 2010 #8 Skrevet 24. februar 2010 Vi har også hus fra 50-tallet. Vi fant plank-gulv under gulvbelegg og plater. Vi har lagt nytt golv oppå. Det er som hun over her sier (iallefall om det er smal plank) at det er glipper mellom borene og det er mye jobb for og få det pent. En annen ting er at det blir dårlig golvisolasjon med bare planken. Og det blir forferdelig lytt mellom etasjene. Vi har et vennepar som har tatt vare på plankgulvet og de sier det var mye jobb med sliping, pussing og tetting. og de er blitt plaget med at all lyd går rett gjennom etasjene.
Gjest Skrevet 24. februar 2010 #9 Skrevet 24. februar 2010 Det hat jeg ikke tenkt noe på, at det blir mer lytt. Er allerede veldig lytt mellom etasjene, så det er jo dumt. Har ikke sett så mye av gulvet, kun under ett gammelt skap vi har revet, men de er sprekker mellom gulvene ja, og det er den største grunnen til at vi har vært usikre på hva vi skal gjøre. Syns ikke det er såå pent...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå