Gå til innhold

Kjøper dere sånt i gaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i gullsmed, og vi har salg om dagen. Salgsvarer kan ikke byttes, og det blir kunden gjort oppmerksom på.Likevel er det opptil flere som snakker om at "dette blir en fin konfirmasjonsgave", eller "dette passer perfekt til min venninnes 40års dag".

Gir dere salgsvarer som ikke kan byttes i gaver til folk?

Jeg gjør det aldri! Syns det er litt dårlig gjort, hva om den som får det ikke liker det eller får to like, innmari kjedelig at man ikke kan bytte det da.

(Og vi i butikken merker varen, så vi vet det er en salgsvare når konfirmanten kommer tilbake i mai og vil bytte).

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger så kjenner jeg vedkommende så godt at jeg vet at dette er noe han/hun øsnker.

Skrevet

Jeg kjøper ikke gaver med tanke på at folk skal kunne bytte dem. Synes de ikke gaven er bra nok så er det deres problem.

Er jo ikke akkurat slik at de taper noe på ikke å kunne bytte det. Hallo, de har fått det i GAVE.

Synes generelt sett at bytting av gaver er en uting.

Skrevet

Jo men da skal jeg jaggu være sikker.. skjønner ikke at folk er så respektløse.. Kom ei innom å skulle bytte gaven sin, salgsvare.. Hu ble jo lei seg, syns smykket var lite pent og kom aldri til å bruke det. Og det var jeg som solgte smykket til gavegiverne, og de svarte at det ikke var deres problem om hun ikke likte gaven.. Skjønner ikke greia, hvorfor ikke bare kjøpe noe til fullpris?

Skrevet

Ano 08.30

Men er ikke tanken bak gaven at noen skal få gleden av det og bruke det de får? Hva er poenget med å bruke flere kroner på noe som ligger i en skuff eller søpla ett sted?

Er jo ikke at gaven ikke er bra nok heller, er jo bare smaken som er forskjellig!

Skrevet

Om jeg vet at mottakeren vil bli glad for gaven, så :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...