Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Fikk tre smokker av ei venninne.. Men trodde man skulle bytte ut smokken ofte? Jeg er førstegangs og har egentlig ikke peiling.. Burde jeg kaste smokkene?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Hadde ikke villet bruke dem. Skal skiftes jevnlig uansett. Smokker som har ligget i luft kan bli sprøe (latex).
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Mulig at jeg er litt rar, men jeg ville ikke brukt dem. Synes nesten det er litt ekkelt
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Håper du tuller nå? Jeg har en sak gående ang mam smokker. sugedelen falt av på 2 smokker, de var nyinnkjøpt, men har nok vært utsatt for sollys i butikken.(kjøpt på apotek) Smokk er ferskvare, og har en utløpsdato. Sjekk alltid smokken før du gir den, dra hardt i den. Vi sluttet med smokk etter denne opplevelsen. KAST DE!!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Smokk er personlig. Akkurat som trusene dine.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Nei bevares, syns venninnen din burde vite bedre. Kast de og kjøp nye. 2 smokker koster rundt 50 kr, og det bør man ta seg råd til hvis man vil at babyen skal ta smokk.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 Nei, jeg tuller ikke. Jeg arvet klær og fikk med brukte smokker. Hehe. Er veldig glad jeg spurte dere. Takk for svar.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 24. februar 2010 #9 Skrevet 24. februar 2010 Nå er ikke jeg av de mest hysteriske altså, men akkurat smokker (eller tåteflasker etc) er noe jeg ville kjøpt nytt ja. Uansett skal slike ting byttes ut med jevne mellomrom.
Lady lovely locks Skrevet 24. februar 2010 #10 Skrevet 24. februar 2010 Man skal helst bytte ut smokkene hver 4 mnd. Silikonen/latexen kan morkne/sprekke. Det kan være farlig dersom selve smokken løsner fra smokkesjollet. Da kan den sette seg fast i halsen. Kast smokkene!!! Det er jo fryktelig ekelt også.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #11 Skrevet 24. februar 2010 Er det latex eller silikon? Hvis det er silikon (blank suge-del) så kan du bare koke de og ta de i bruk. Latex blir sprø over tid, det gjør ikke silikon. Kast latex smokker hvis de begynner å bli hvite eller det er små rifter i de. Hvis det er små hull etter biting ville jeg kastet også silikon-smokker. Mulig smokkene ble med i posen ved en feiltakelse da. Jeg arver gjerne truser jeg, til ungene. Hvorfor er dere så hysteriske på dette da, DIB damer? Man vasker vel truser på 60-90 grader og da er de jo rene uansett..
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #12 Skrevet 24. februar 2010 Arver truser? Ville du arvet truser selv? Hva er vitsen med å arve truser? Koster jo ikke all verden. Synes det er ekkelt selv om det kokes....Truser og andre intimting kjøper man bare nytt.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #13 Skrevet 24. februar 2010 Fysj... Hysteriske??? Du bruker kanskje dopapir om igjen å du vel... Når det gjelder silikonsmokker, er de kanskje noe mer holbare enn latex, men de er heller ikke evigvarende. Jeg har opplevd flere ganger at de revner neders ved feste. Kast brukte smokker for guds skyld!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #14 Skrevet 24. februar 2010 Jeg fikk et prematurt barn, og var over en måned på nyfødtavdeling, jeg kunne heller ikke amme, da lille var for liten til det, og sugerefleksen ikke var utviklet. De fleste gav falske og de ansatte pjåtet på de små smokker, for å stimulere til suging. Tåteflasker, pumpesett, tåtesmokker og vanlige smokker gikk på omgang mellom barna etter at de selvsagt hadde vært vasket og steamet først. Ser ingen betenkeligheter med det. Er smokkene hele og rene er det bare å klemme i vei. Når en er på sykehus så går en jo i sykehusskjorter og bruker netting truser og alt annet som andre har brukt før. De første dagene på nyfødt avdelingen gikk babyen vår også i sykehusets bodyer, da vi ikke hadde anledning til å stikke ut å kjøpe inn nye klær. Det var i alle fall ikke det vi prioriterte å bruke tida på, vil ville da heller være hos babyen vår. Hadde hatt hastesnitt og var ikke forberedt på en så liten baby så tidlig. Klær kokvaskes og er helt rene og fine, synest dere er vel hysteriske om dere ikke kan godta slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå