Gå til innhold

Spør her også jeg. Håper på svar, selv om det er et noe merkelig spørsmål... :-)


~ Fru L ~

Anbefalte innlegg

Hvor mange ganger må jeg gå en runde på litt over 4 km for å gå ned 20 kg? Dumt spørsmål, kanskje, men jeg har endelig kommet meg i gang igjen og må ha et mål om hvor mange ganger denne runden skal gåes for å nå målet. Regner med å gå i begynnelsen og så jogge etterhvert og også øke lengden på turen. Men akkurat denne runden - Litt over 4 km med mye bakker, i raskt tempo. Noen som har en viss peiling? :-)

 

Jeg har tidligere gått ned en god del på å gå og gå og gå... Men når en blir sittende i sofaen kommer kiloene på igjen. Kanskje ikke så rart...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal faktisk gå an å regne ut! men da må du vite hvor mange kalorier du forbrenner på turen. Og ha en viss kontroll med hvor mnage kalorier du spiser i løpet av en dag. Det heter seg at for å gå ned ett kilo må du bruke 7000 kalorier, eller dvs ha underskudd i kaloriregnskapet (kalorier spist-kalorier brukt) Om du googler litt finner du eksempker på regnestykker!

 

http://www.kk.no/344848/smarte-valg-som-gjor-deg-slankere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...