Gå til innhold

Folk er så evneveike av og til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Daglig stiller folk spørsmål om ting man kan finne på nav.no (husk å notere deg adressen. vi tar den igjen: nav.no). Der står det alt om dagpenger, os, ks, foreldrepenger, permisjon, rettigheter og krav.

Les det og bruk det!

Altså på nav.no.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,

Og andre spørsmål www.google.no

Er jo bare å bruke google!

Skrevet

Det er også riktig!

(tenkte å ta det med. men var redd det ble for mye info på en gang)

HI

Skrevet

ÅÅÅÅH TUSEN TAKK!!!

Hva var adressa nå igjen???

Skrevet

Du trenger ikke være evneveik for å ikke forstå regelverket til NAV altså! Jeg jobber i barnevernet og forholder meg ofte til klienter som ikke forstår hvilke rettigheter de har, og hva de kan søke på osv. Jeg har derfor prøvd å sette meg inn i regelverket, og jeg sier igjen: Du behøver slett ikke være evneveik for å ikke forstå det!

Det er vel helt greit å spørre her inne hvis man ikke forstår vel? Hvis du ikke gidder å forklare HI, så kan du jo bare holde deg unna trådene?! Synes det er fint at folk spør jeg :-)

Skrevet

Til 22:57

Du kan jo ha www.nav.no som startside?

Hilsen 22:55

Skrevet

Fint at folk spør, men det er også fint om de evner å sjekke litt selv først. Og på de fleste spørsmål finner man svarene på nav.no. Man finner enkelt ut om man har krav på os, når det er utbetalinger, om det er karantene på dagpenger osv.

Og på i kompliserte så er det alltid bedre å selv ta kontakt med NAV. For ingen av oss her inne sitter med detaljert info vedr. den enkelte og da ender det ofte opp med synsing og utdrag fra egne erfaringer. Og det kan neppe komme den "spørrende" til gode.

HI

Skrevet

Enklere å hive ut et spørsmål her enn å søke rundt på hjemmesiden til NAV vet du ;-)

Skrevet

Man kan risikere å gå på en aldri så liten smell om man alltid skal ta det andre sier for god fisk. Nei, da er det bedre å lete opp info selv

Og de som ikke klarer å lete opp enkle ting på nettet er kanskje for dumme til å ha internett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...