Gå til innhold

Emmaljunga city cross - liten bag???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke bestemme meg for vogn. Har i utg pkt lyst på Emmaljunga. Syntes mondial duo var dritlekker da jag så den på nett, men da jeg fikk se den i butikken, syntes jeg den var for stor og klumpete til meg (er bare 153.) Dessuten var den tung! (Femdeles dritlekker, men lite praktisk). Såh, jeg falt litt for city cross, den passet i størrelse, var mindre og nettere. eneste minuset var at der ikke var lufthjul OG: Bagen; er den litt liten?? Skal ha i midten av juli, og må vel regne med å bruke bag i ca 6 mnd. Er så usikker, og så må jeg begynne tenke på å bestille snart da det var 3 mnd (!) bestillingstid.. Så: Erfaringer med vognen og ERFARINGER MED TANKE PÅ STØRRELSEN PÅ BAGDELEN??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt city bag selv. Men har hatt bager i samme størrelse. Ingen av mine tre barn har villet ligge i bag lenger enn til 5 mndrs alder, så da har det hjulpet lite med stor bag. Har måttet gå over til sportsdel. Sportsdelen til city cross er dessuten så utrolig polstret, myk og lun for babyen at det ikke er noe problem om bagen skulle bli liten litt tidligere enn forventet. CC er en veldig bra vogn for deg som ikke er så lang. Synes hjula fungerer fint på alt av føre, den er min favoritt etter å ha hatt veldig mange vogner både med luftdekk av gummi og dekk av plast.

Skrevet

Vi har Emmaljunga City Cross med City Bag er er utrolig fornøyd med vogna. Jeg kunne ikke ha ønsket meg en bedre vogn. Det jeg liker med vogna er:

- Lett og nett. Får plass selv i liten bil. Lett å bære (vi bor i leilighet).

- God å trille, like god som de med luft hjul. God på hardt og bløtt underlag. Kommer inn overalt.

- Både City Bagen og sportsdelen har gode og lune kalesjer som skydder for snø, regn, sol og vind. Selv når barnet sitter oppreist så sitter h*n godt under kalesjen. På mange vogner så slutter kalesjen i 90*, på Emmaljunga så går de over enda noen viktige cm som gjør at det er lunt og godt.

- Kalesjen på City Bagen kan knappes opp bak og draes lengre frem slik at barnet blir liggende i skyggen om du går tur og solen steiker. Gode luftemuligheter på sportsdelen.

- Sportsdelen er stor, polstret, lun og god. Kan ha den begge veier, noe som er en kjempefordel. Barnet vil jo gjerne se mamma/pappa i 8-13 mnd alder for så å synes at det er kjekkere å se på andre ting. Liker at det er flere praktiske stillingene på ryggen.

- Følger med regntrekk som sitter på vogna. Andre vogner har et stort stivt trekk som er vanskelig å drasse med seg.

- Genialt med innebygd myggnetting.

- Stor handlekurv under vognen.

Jeg kan rett og slett ikke få rost denne vogna nok. Vi er så utrolig fornøyde med den.

Vi var også bekymret for at bagen skulle bli for liten men opplevde det aldri som et problem. Når h*n ble 6 mnd så ville h*n heller sitte opp. Og grunnet de mange trinnene på sportsdelen så kunne h*n halv ligge/sitte. Du trenger rett og slett ikke en større bag. Og som tidligere nevnt så er sportsdelen så lun og god at det er nesten som å ha en bag. Vi byttet til sportsdelen nå rett før vinteren og har ikke savnet baggen en eneste gang.

Lykke til med valget.

Skrevet

Jeg kjøpte city cross (sportsdelen) i desember da min var ca 6 mnd, den vogna jeg hadde frem til det fungerte ikke på vinterføre:( Min fikk ikke sitte, heller ikke på laveste trinn før han satte seg opp selv, men det er jo mer åpent når de kommer ut av bagen. Min var så stor innen den tid at han hadde ikke passet i en bag over vinteren uansett:)

Jeg la et isoporunderlag i bunnen av sportsdelen, og lammepose oppå der igjen. Var det veldig kaldt eller snø/vind tok jeg stormtrekk utenpå posen. Den har en veldig god og beskyttende kalesje, så babyen ligger godt beskyttet. Var overhode ikke noe problem å kutte ut bagen da han var 6 mnd.

Nå er min for stor for vogn, men jeg hadde masse glede av vogna og trilleturene. Jeg var hjemme i permisjon i 2 år, og var ute hver eneste dag og trillet, og var vel innom all slags vær og føre på den tiden:) Jeg har også en trehjuling med lufthjul (svingbart forhjul), og jeg syns den kunne være tung å trille. Måtte passe på at hjulene alltid er fulle;) Og jeg trillet en del over en steinveg (snarvei fra der jeg bor, hehe), og det var aldri noe problem med cc hjulene over der, mens en venninne av meg punkterte lufthjulet sitt på den veien.

Jeg kan bare anbefale vogna på det sterkeste:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...