Gå til innhold

Finner ikke motivsajonen! Kan noen erfarene mammaer hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg ble gravid trente jeg 5 ganger i uken, var veldig aktiv og spiste sunnt! Så ble jeg gravid, fikk hypermesis. Gikk ned over 10kg (uten å ha for mye å ta av) å ble lagt rett inn på kvinneklinikken. Ble dårlig i uke 7 og frisk i uke 33. Hadde en fantastisk fødsel, var selvfølgelig veldig sliten og det tok tid før jeg fant kreftene. Det tok på med et tøft svangerskap der jeg måtte sitte i dusjen å bli vasket, og ikke orket å løfte et vannglass selv, helt maktesløs.

Nå er lillemor 9mnd, og hun har vært en kjempe snill baby som skjønner at mor og far må ha ro om natten. Men hun er aktiv som fy på dagen.

Jeg prøver å finne litt tilbake til meg selv nå. Når hun var 5mnd begynte jeg såvidt å trene igjen, men jeg finner aldri motivasjonen som jeg hadde før. Hver uke prøver jeg på nytt, "denne uken skal jeg virkelig komme igang", men jeg bare orker ikke selv om jeg hadde hatt utolig godt av det!

Vi sliter litt med forholdet, han tar både meg og jenta vår forgitt, og vi går til familierådgivning. Der har vi vært fire ganger, og det hjelper på.

Jeg går i permisjon, og sa opp jobben før jeg gikk ut i perm. Nå har jeg søkt på nye og gleder meg veldig til å begynne litt igjen!

Jeg vet veldig godt at livet forandrer seg veldig etter man får barn, og jeg vil absolutt ikke ha tilbake mitt gamle liv. Men trenger så sårt noe som bare er mitt, jeg føler det er på tide! Men hvordan finne motivasjonen? Hvordan finne meg selv igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...