Gå til innhold

når sluttet ditt barn å sove på dagtid!!!! Ønsker så mange svar som mulig!!!=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

..

Skrevet

Eldste var 18 mnd, lille er snart 2 år og 4 mnd og søv enno 1-2 t om dagen.

Skrevet

Eldste her har akkurat sluttet... Nesten på dagen 2 og et halvt år. Har vært litt av og på med soving på dagtid siden juletider, men nå ser det altså ut til at det er mer eller mindre slutt. Sovner av og til en lur i bilen om vi er på vei et eller annet sted i helga, men ingen soving ellers...

Skrevet

2 år og 1 mnd og sover en til to timer på dagen i barnehagen, men her hjemme blir det sjeldent soving og det går helt fint det også så vi får se etterhvert. Han har godt av å sove, men de dagene det passer dårlig i den tiden går det bra uten soving også.

Skrevet

Min fylte 2 år i går og han sover kanskje en liten dupp i uka. Dette har han holdt på med i et par mnd.

Skrevet

Eldste var 3 år da hun sluttet å sove fast på dagtid. Sov innimellom på dagtid fram til hun var 4 år.

Minstejenta er 2 år og 7 mnd og sover fortrsatt mellom 1 - 3 timer hver dag.

Skrevet

Jenta mi er 2 år og 5 mnd. Hun sover hver dag ennå, men hvor lenge hun sover varierer fra en snau time opp til 2,5 timer hvis hun er sliten/syk.

Jeg tror hun kommer til å sove på dagen lenge ennå og kommer til å la henne sove en dupp så lenge det virker som hun har behov for det.

Skrevet

Jenta mi slutta i jula. Da var hun 2 år og 9 mnd. Sover av og til en dupp etter barnehagetid, kanskje en gang annenhver uke.

Skrevet

Gutten min på 2,5 år sover 1 time om dagen i barnehagen. I helgene hjemme sover han vanligvis litt mer, kanskje 2 timer. Tror nok det vil bli lenge til han slutter å sove på dagtid ennå!

Skrevet

akkurat sluttet... hun er 2 år og 8 mnd,,

Skrevet

Eldste var 2 år og 3 mnd, men i ettertid ser jeg at han burde sluttet tidligere. Det siste halvåret hadde det da vært veldig vanskelig å legge han både på dag og natt. Etter han sluttet helt å sove på dagen, har han sovet utrolig godt - lett å legge og våkner nesten aldri på natta.

Mellomste holder på å slutte nå, 2 år og 2 mnd. Hun sover ca 15 min powernap ca halvparten av dagene i uka - har gjort dette noen mnd nå. Regner med det blir helt slutt utover våren.. gleder med!

Skrevet

Min sover kun i helgene, da kan han sove 2-3 timer.

Når han er i barnehagen nekter han å sove :P

Han er 2,5 :)

Skrevet

Gutten vår var vel 2 år og 8-9 mnd. Da begynte han å våkne mye om natten og veldig tidlig på morgen. Skjønte fort at det hjalp å ikke sove på dagen. Går veldig bra, men han legger seg litt tidligere på kvelden nå.

• 3 uker senere...
Skrevet

Den eldste sluttet å sover p ådagtid når hun var ca 3,5 år mens min ynsgste på snart 3 år ennå sover minst 1 time på dagtid.

Skrevet

Tulla her er 27 mnd, sover maks 30 min i barnhagen, men sover ikke noe på dagen hjemme. Sluttet med det da hun var 25 mnd.

Skrevet

Lillemor sluttet med dagblunden sin når hun var 2 år og 5 mnd.

Skrevet

Vesla slutta da var 2 år og 2 mnd..

• 2 uker senere...
Skrevet

Ser det er ingen som seier noko om kva tid dei står opp og er i seng..

Vår gutt på 2 år og 8 mnd sev som oftast 1 t. i bhg. Men i helgen treng han ofte ikkje det.. litt roligare tempo vil eg tru også står han ikkje opp så tidli då... han står opp 06.00 og er i seng ca 19.30.

så trur da har mykje å sei kva temo barnet har i løpet av dagen...

Skrevet

Eldste min sov på dagtid fram til hun fylte tre. Hun har alltid vært veldig aktiv, og hun har våknet tidlig om morgenen. Gjerne rundt 6. Den siste tiden i sommer før hun fylte tre, var det fortsatt slik at hun selv ofte ba om å få sove på dagtid.

Såsant ungene er lette å legge om kvelden, gjør det jo ikke noe om de sover på dagtid hvis de har behov for det. Hvis de derimot er vanskelige å få til å sove om kvelden, kan det jo være lurt å kutte i dagsoving.

Skrevet

Hun var 22-23 mnd, og da hadde vi slitt lenge med formiddagsluren også. Hun stod opp i 5-6 tida på mårningen og var(er) veldig aktiv hele dagen, så burde sovet på dagtid enda lengre, men det nytta bare ikke mer, så vi kutta. Funker ganske greit, hun står opp mellom seks og halv sju på mårningen nå og legger seg mellom klokka seks og halv sju p kvelden. (hun er nå 2 år og 4 mnd)

Skrevet

Han sluttet da han var 2 år og ni måneder gammel. Da sovnet han ikke på kvelden før det hadde gått en til en og en halv time, så slik merket vi at dagduppen måtte kuttes ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...