snillemamma1 Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Er det noen her som bruker pute til babyen for å avlaste trykket og dermed unngå flatt bakhode. Min baby har begynt å få flatt bakhode. Jeg får henne ikke til å vende hodet til den ene eller andre siden når hun sover, og det er jo tross alt temmelig mange timer i døgnet. Hun foretrekker tydeligvis å ligge med hodet helt rett. Har lest at man kan bruke pute for å avlaste trykket og dermed unngå at hodet blir flatere, men samtidig trodde jeg nettopp at man advarte mot putebruk.... Forvirrende. Noen som bruker pute og hvilken har dere isåfall kjøpt?
hjg80 Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 heisann Vår jente har fått høyre som favorittside, så hun har også blitt flat på den ene siden bak. Har prøvd å få henne til å ligge på motsatt side, men hun snur seg raskt over igjen når hun sover. Har aldri hørt om noen pute.. Så dette er jeg også interessert i å vite mer om.
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Lillegutten min bruker sånn pute! Han er skjev i nakken og har en favoritt side, og ligger bare til den ene siden når han sover. Når han var mindre var bakhodet hans kjempe flatt og skjevt, men etter at han begynte å bruke puten så har det retta seg opp. Anbefaler virkelig den puten! Genial! Tror det er baby dorm den puten heter...
Julle&LilleBus Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Vi har brukt pute til vår gutt fra han var ca 5 uker. Vi bruker ikke noen spesiell pute, men den er helt flat (så og si), og det skal den være når de er så små. Det funker fint. Tror vi kjøpte den på Kid eller noe i den duren
snillemamma1 Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2010 Den Baby Dorm-puten har jeg faktisk sett reklame for, og man kan se mer om den på barnasfysioterapeut.no. jeg tenkte den var mest effektiv i forhol til å unngå skjevt hode, men den hjelper kanskje også mot flatt..? Hvordan fungerer den puten egentlig?
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Den babydorm puten har et "hull" nederst der hodet skal ligge nedi. Og så er det pute rundt, som da gjør det mykt for sidene på hodet lissom. Vanskelig å forklare... Men jeg synes ihverfall puten er genial! http://www.barnasfysioterapeut.no/produkter.html
Jente 25.11.09?? Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Heisann jenter Hvor får dere fatt i den og hva koster den? Jenten min er flat på ene siden og jeg er så redd for at hun skal bli helt deformert. Går til fysioterapi, men det er ikke bevegelsene hennes det er noe gale med. Kun at det er favorittsiden hennes. Takk for svar:o)
Moden fersking Skrevet 24. februar 2010 #8 Skrevet 24. februar 2010 Du kan kjøpe den hos Barnas Fysioterapeut i Oslo, se nettstedet det henvises til over. Den koster 450 kroner.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 24. februar 2010 #10 Skrevet 24. februar 2010 Men står på den internett siden at når barnet først har fått skjevt hode, så hjalp bare behandling. Så er det vits i å kjøpe den da?? Leah er skjev i bakhode pga favorittside, går til kiropraktor og har låsnnger.
morromor Skrevet 24. februar 2010 #11 Skrevet 24. februar 2010 Min lille iselin er litt flat i bakhode, men etter hun begynte å ligge på et lammeskinn føler jeg det har blitt litt rundere, men dette er kanskje bare tilfeldig...
Nøtt Skrevet 25. februar 2010 #12 Skrevet 25. februar 2010 Jeg kjøpte en slik pute (baby dorm) til jenta mi da hun var 4 mnd, men hun nektet å ligge på den. Nå er hun 9 mnd og hodet er bittelitt flatt, men mye rundere enn jeg hadde trodd det skulle bli. Hvis noen er intr i å kjøpe puta av meg, så send meg en PM. Jeg skal ha halv pris, dvs 225 kr + frakt.
Lea Laus Skrevet 25. februar 2010 #13 Skrevet 25. februar 2010 Det er størst effekt opp til 6 mnd for å rette ut et sjevt hode. Etter denne alderen blir hodet litt hardere, men vil likevel forme seg tilbake ved bruk av puten. Jenta vår var veldig skjev og vi gikk til manuellterapaut fra 3 mnds alder og fikk anbefalt denne puten, innen 5 mnd var hodet omtrent helt rundt igjen. Har ikke fått noen behandling, kun oppfølgning for å se utviklingen hele veien. Anbefales virkelig, og i tillegg så hjelper den til slik at det er behagelig for babyen å ligge på ryggen og sove
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå