Gå til innhold

Fødeplass - hjelp!

Anbefalte innlegg

Blir så utrolig irritert på legen min! Var innom han på førstegangs kontroll for en mnd siden og da visste ikke jeg at han egentlig måtte ha fylt et skjema på helsekort for gravide. Nå sitter jeg her i uke 16 og skal flytte hjem til Oslo i sommer og er ikke sikker på om jeg kommer til å få fødeplass i det hele tatt. Har hørt at for å få den fødeplassen man ønsker må man ha søkt i før uke 12. Yes, da får jeg bare føde hjemme alene.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141489512-f%C3%B8deplass-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.. du kan selv kontakte rikshospitalet, ullevål, ahus osv å søke plass.. å så skal du jo ha UL.. så bare ta en ringerunde.. og ring legen din å be om helsekort osv, å han/hun må sende inn så du får UL... fødeplass ordner seg ;)

Jeg fikk avslag på der jeg søkte, enda ikke fått henvisning til UL så ringte selv å ordnet det.. ;) etter UL kan man igjen søke om plass der du ønsker stort sett ordner det seg..

Uansett så skal du jo ha plass et sted! De har ikke lov til å avvise deg fra alle sykehusene så dette ordner seg! =O)

Men ikke sikkert at du får der du ønsker deg aller mest - enten det Ullevål, Riksen, A-hus eller Asker og Bærum. Det viktigste er som August Baby sier, at du får kommet inn i systemet og får ordnet ultralyd. Ville ha fulgt opp legen og om han fremdeles somler så ville jeg ha ringt sykehusene i Oslo selv for å avtale hva du kan gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...