Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 har lurt på et par ting tidligere, men nå har jeg iallefall gått på en penicilinkur og det er snart en uke siden jeg slutta, og snart 14 dager siden jeg fikk det.. Sitter enda igjen med trykkfølelse, HØYT øresus og manglende hørsel på det øret jeg hadde betennelse i. Er det normalt? Burde ikke øresuset gå over, og ikke minst, burde jeg ikke fått hørselen tilbake nå??? Blir jo gaaal snart!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #2 Skrevet 23. februar 2010 Kanskje trommehinnen din røk? Så lenge du ikke har feber så er iallefall selve ørebetennelsen over, men øreverk kan du ha lenge.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 men burde det ikke komme puss fra øret hvis trommehinnen røk? For det gjør det ikke.. Har litt øreverk til tider, men minimalt.. verste er øresuset.. og at jeg ikke hører på den siden.. Hmm, får vell ringe lege snart å høre...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Gikk på en penicillinkur for ørebetennelse for fire uker siden....trykk i øret i ca tre uker...bruk nesespray..
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 hadde du øresus og dårlig hørsel i tillegg eller "bare" trykk? Bruker saltvannsspray hvis jeg blir tett, men nå er jeg ikke plaget med tett nese lengre, så jeg trenger nesten ikke bruke det.... Brukte nesespray når jeg var syk og skikkelig tett..
Lunapuna1985 Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Ville nok fått henvisning til Øre-, nese-, hals lege. Jeg hadde veldig mye ørebetennelser da jeg var liten, og det tok ganske lang tid før jeg fikk tilbake hørselen skikkelig igjen, hadde mye øresus også. Men det er rart at du ikke har væsket fra øret, om jeg forstår deg rett?? Uansett er det greit å få sjekket øret og hørselen for å se at alt står bra til. Noen får jo lagt inn dren etter ørebetennelse også.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Det stemmer, væsker ikke fra øret.. Synes det er litt skummelt dette med hørselen. Hvis jeg ligger på det øret som jeg hører om natten så tar det lang tid før jeg hører lillemann når han våkner.. Så jeg burde vell ringt legen min for en sjekk.. Så er jo øresuset enormt plagsomt Men dren etter ørebetennelse? hva skjer da? er det for å få væsken ut?
Lunapuna1985 Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 Dren legges inn for å unnga væskeansamling i mellomøret, men jeg tror ikke de bruker det så mye nå til dags som tidligere. Legen din vil kunne se trommehinna, og hvis h*n mener du trenger henvisning til spesialist for sjekk så blir du nok sendt videre. Men det kan i enkelte tilfeller ta ganske lang tid før hørselen blir helt optimal igjen.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #9 Skrevet 23. februar 2010 Ja, da får jeg skaffe meg en legetime snart da. Håper den kommer tilbake av seg selv, hørselen vil jeg iallefall ha tilbake! Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå