Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #1 Skrevet 23. februar 2010 Jeg er i ferd med å bli alene, og lurer egentlig på hvordan dere klarer hverdagen som singelmammaer, og om noen kan shjelpe meg til hva man kan søke av støtte. Jeg har ingen familie, så har ingen avlastning. Noen som kan gi noen trøstende og støttende ord.. Jeg gruer meg veldig!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Hei. Skjønner at du gruer deg, men dette skal gå bra. Far forsvinner vel ikke helt fra livene deres eller? Så avlastning får skje gjennom han. Hva slags stønader du kan få kommer jo an på livssituasjonen din ellers. Om du er i jobb, hvor sykt og hvor gammelt barnet er osv. Selv er jeg alene med hjertebarnet mitt, men nå for tiden har hun ingen plager som kommer av hjertefeilen. Har du mange barn?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Hei!! Er du i jobb eller permisjon? Jeg studerer og er alene med jenta mi på 3år. Hun er sen både motorisk og språkelig. Fikk tilbud om avlastning igjennom PPT, men sa nei. Hun er hos pappaen sin annenhver helg og jeg synes det er i grunn nok. Så jeg er overbevisst om at du har krav på å få avlastning:) Hørt masse positivt om det. Jeg får hjelpestønad på jenta mi pga "merarbeid" i forhold til jevnaldrende 3 åringer. Bostøtte på 2500 kr i mnd. Full overgangsstønad og dekt 64% av bhg. Dobbel barnetrygd som utgjør 1940,- Lånekassa siden jeg studerer. Og bidrag. Økonomisk klarer jeg meg veldig fint:) Det er tøft når man står oppi alt, men det går seg til etterhvert. Var jeg som ville ut av forholdet og jeg angrer ikke et sekund på det. Men skulle ønske at ting hadde vært annerledes.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Tusen takk for oppmuntring:) Jeg har ei jente på snart halvannet år. Far blir jo ikke helt borte, men annenhver helg ordning. Jeg har ingen familie selv, så blir alene om det meste. Og jenta mi sonde-ernæres i tillegg, så alt er ganske tidkrevende. Men det ordner seg alltids! Jeg er ferdig med permisjonen min, men går fremdeles på pleiepenger en liten stund til. Jeg har egentlig en jobb å gå tilbake til, men den blir umulig å gå tilbake til både pga arbeidstider og fordi den er 3 timer kjøring unna. Så jeg tror jeg skulle fått OS. Men er OS en ting Og US en annen, eller søkar man evt. begge deler? Jeg kunne tenke meg utdanning for å få mulighet til en jobb som går an når man har barn, mtp arb.tid og slikt. Så du får til å bo i Oslo? Jeg blir nødt å flytte fra Oslo, det er jo så gruelig dyrt.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 Hei! Jeg glemte helt å sjekke om du hadde svart hehe.. Tror du har rett på overgangsstønad ja. Den kan man få i 3 år og kan få utvidet til og med 2 år altsa 5 år, men det er kun om man er i nødvendig utdanning. Hva mente du med forkortingene US?? Jeg flytter tilbake til Oslo nå til sommeren med jenta mi. Driver å ser etter leiligheter og ja det er svindyrt:( Men jeg er fra Oslo og har all min familie og venner der, så vi SKAL bo der hehe.. Da får vi heller klare oss med liten plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå